2021-07-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandyline
Ja, i Sverige har man i regel pisslöner som man inte ens kan bo en vecka på ett någorlunda hotell för. Kan inte tänka mig att någon på AP-fonderrna tjänar en någorlunda respektabel lön kring 1 miljon per månad.

Det är fortfarande inte bedrägeri att göra lönsamma affärer. Självklart ser man till att få ut så mycket pengar som möjligt, det är vad affärer går ut på.

Då är det dags att det blir så - hur många miljoner tjänar du själv i månaden?
Citera
2021-07-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BATT
Jag tänker så här att knappast bara 137 millar det är säkert mycket mer. Som sitter på säkra konton i banker i säkra stater. Sen tror inte jag att Alexander kommer hålla sig borta pga av ett 4 minus år straff. Preskriptionstiden för utdömt fängelsestraff är 25 år.

Han kommer snart att inställa sig vill väl bara ta en sista runda på plan innan.

Kronofogden väntar på att dra in 350 miljoner kronor. Och det tickar en 8% ränta på det också.
Citera
2021-07-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ja, i Sverige har man i regel pisslöner som man inte ens kan bo en vecka på ett någorlunda hotell för. Kan inte tänka mig att någon på AP-fonderrna tjänar en någorlunda respektabel lön kring 1 miljon per månad.

Det är fortfarande inte bedrägeri att göra lönsamma affärer. Självklart ser man till att få ut så mycket pengar som möjligt, det är vad affärer går ut på.

Hur tycker du att det går för grabbarnas affärer då? Deras agerande inte varit förenlig med svensk lag enligt hovrätten så nu blir det andra inkomstnivåer och standard på boendet i många år.
Citera
2021-07-22, 22:31
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Då är det dags att det blir så - hur många miljoner tjänar du själv i månaden?

Skulle du tro mig om jag svarade på det?
Citera
2021-07-22, 22:32
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Det där kallas muta och är enligt gällande lag olagligt.

Man väljer aktivt att - med andras pengar - köpa en produkt eftersom man får betalt av säljaren att köpa produkten.

Det är solklart fall av både klandervärt och olagligt beteende. Förtroendet för pensionssystemet har sjunkit avsevärt.

Nej, det kallas att erhålla betalning för ens aktier i bolaget. Skulle de skänka bort procent i bolaget menar du?

Sekunden arvodet landade hos OC så är det deras pengar, ingen annans, de väljer själva vad de vill lägga pengar på.
Citera
2021-07-22, 22:34
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Hur tycker du att det går för grabbarnas affärer då? Deras agerande inte varit förenlig med svensk lag enligt hovrätten så nu blir det andra inkomstnivåer och standard på boendet i många år.

Det beror självklart på hur man tolkar lagen, hovrätten har nu gjort en feltolkning pga politisk press. Inget ovanligt. Allt är en tolkningsfråga och känslofråga.
Citera
2021-07-22, 22:35
Medlem
Citat:
Nej, det kallas att erhålla betalning för ens aktier i bolaget. Skulle de skänka bort procent i bolaget menar du?

Sekunden arvodet landade hos OC så är det deras pengar, ingen annans, de väljer själva vad de vill lägga pengar på.
Låt oss vända på det; om ovan är okej och lagligt, är det då lagligt att fondägarna köper aktier i Allra från fondförvaltarna?
Citera
2021-07-22, 22:39
Medlem
Citat:
Det beror självklart på hur man tolkar lagen, hovrätten har nu gjort en feltolkning pga politisk press. Inget ovanligt. Allt är en tolkningsfråga och känslofråga.

Eller också kan juristerna i hovrätten till skillnad mot dig lagen.
Citera
2021-07-22, 22:43
Medlem
dandylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Låt oss vända på det; om ovan är okej och lagligt, är det då lagligt att fondägarna köper aktier i Allra från fondförvaltarna?

Antar att pengarna låg låsta i fonderna genom avtal och dylikt som ofta när det gäller pension.

Men hypotetiskt sätt ja, om tillräckligt många fondsparare (Vilket jag tror du åsyftar) bestämde sig för att plocka ut sitt kapital och sedan gå ihop och köpa procent, så tror jag säkert att aktieägarna i Allra hade gått med på att sälja, om priser de erbjöds var tillräckligt bra.
Senast redigerad av dandyline 2021-07-22 kl. 22:45.
Citera
2021-07-22, 22:45
Medlem
Citat:
Antar att pengarna låg låsta i fonderna genom avtal och dylikt som ofta när det gäller pension.

Men hypotetiskt sätt ja, om tillräckligt många fondsparare (Vilket jag tror du åsyftar då Allra själva är fondägare) bestämde sig för att plocka ut sitt kapital och sedan gå ihop och köpa procent, så tror jag säkert att aktieägarna i Allra hade gått med på att sälja, om priser de erbjöds var tillräckligt bra.
Nej, fondförvaltarna tar eget initiativ att å fondägarnas räkning köpa fondförvaltarnas aktier.

Det är vad som hänt här.
Citera
2021-07-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
100% provision, 14 basst och plocka disk om du sålde dåligt. Låter vidrigt.

Det var det... Man mådde ju inte toppen av att ha noll sälj ett pass, plocka disk och spenderat 4 timmar i onödan haha.
Citera
2021-07-22, 23:09
Medlem
Citat:

Någorlunda respektabel lön på en miljon i månaden? Vilken planet bor du på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in