2010-09-21, 21:49
Medlem
Jag har arbetat ett par dagar på SF.

Lönen som utlovades var grundlön + provision. Det visade sig att man fick välja grundlön eller provision, men du var tvungen att börja på provision. När du hade haft tio sälj, kunde du välja och gå över på timlön istället. Provisionen var 100.-/sälj. Timlönen var 50.-/h. Detta var före skatt.

Våran "toppsäljare" under dom dagarna jag var där, sålde 46 på en månad.
Dvs hela 4600.- FÖRE skatt
Citera
2010-12-17, 15:18
Medlem
Har jobbat paralellt med SFS och känner folk som jobbar där nu. Som ni säger är det bara ett företag som förmedlar en service i form av råd. De rör aldrig dina pengar aktivt, vilket gör att de inte behöver godkännas av FI.

Det är inget skojarföretag utan har riktiga analytiker som jobbar men bevakning och pensionsrådgiving på heltid. Att säljarna senare inte är de vassaste knivarna i lådan är en annan femma, men det är inget blufföretag.
Citera
2010-12-17, 20:37
Medlem
Blocket.ses avatar
Varför inte sätta sig 1 timma varje månad och gå igonom och kolla sina ppm??

Jag kollar mina dag och byter titt som tätt.. Och det är ju helt gratis..

Samtidigt så får ni lite inblick i ekonomi

48kr i månaden är fan ocker..
Citera
2011-07-22, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Efter en liten snabb titt på deras hemsida så kan man konstatera att det är inte är några gamla toppförvaltare direkt men jag kan inte påstå att det ringer några varningssignaler heller. Portföljerna verkar gå ungefär som sitt jämförelseindex. Bland PPM-förvaltarna finns värre skojare än dessa.

Kan inte påstå att jag hittar någon som helst information via deras hemsida hur deras fondportföljer ser ut.
Citera
2011-10-27, 15:51
Medlem
Korders avatar
Jag var dum nog att ingå ett muntligt avtal med det här packet (hände precis) och insåg inte vilket snedsteg jag gjort förrän jag lagt på luren. Är det ett komplett fiffelföretag som nu kommer försöka hindra mig att utnyttja den 14 dagars ångerrätt som garanterades per telefon, eller blir det inga problem?
Citera
2011-11-21, 21:46
Medlem
Ekkis avatar
Min bästa polare jobbar där och sålde precis till mig, var riktigt jävlig och bad han berätta ALLT :P

Det som skrivits tidigare stämmer inte alltid och de kan bero på att tråden är gammal men:

Det som är bra idag:
Förvaltare med tillstånd av FI.
679 kr 12 månader med resultatgaranti och efterlevandeskydd.
14 dagars ångerätt i enlighet med distansavtalslagen. (sjävklart och då räcker det med ett telefonsamtal)
Ingen bindningstid eller uppsägningstid
Bra löner till de anställda (fast + provision)
Inga egna fonder (Monetar har 13 och Solidar 2 st som de båda måste placera minst 50% i)
Resultaten presenteras inte av SFS utan Morningstar, världens största opartiska publikation av fondrelaterad data. (Nordisk Premieförvaltning presenterade nästan 100% för mycket i sina redovisningar till sina kunder, så de var tvungna att byta namn till Prognosia för att rentvå sitt rykte)
2009 + 2010 bästa portföljen +56% ca 44000:-/kund i snitt.

Att tänka på:
Det är löpande så inom 12 månader måste man säga upp det ifall man inte vill ha det och det måste ske skriftligt.
Citera
2011-12-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekki
Wall of text
Att tänka på:
Det är löpande så inom 12 månader måste man säga upp det ifall man inte vill ha det och det måste ske skriftligt.

Hon jag pratade med, en riktigt trevlig brud och jag såg framför mig hur snygg hon var, hennes röst var len och mjuk. Sa att det INTE var någon bindningstid utan jag kunde säga upp om jag inte ville ha det. hmm, måste ha missförstått detta alltså
Citera
2012-01-02, 16:14
Medlem
JanssonKattens avatar
Hej! Se upp för Svensk Fondservice. De tar ut ockerpriser för sådant som du kan få gratis av din bank (som att flytta pensionsfonder till fonder DU väljer till exempel). Knepet att försöka sälja saker till folk genom att DU aktivt ska höra av dig och säga nej till deras så kallade "bekräftelsemejl" är oetiskt. Jag anmälde dem till Konsumentverket för aggressiv och oseriös marknadsföring för en knapp månad sedan och fick svar med vändande post, där Konsumentombudsmannen undrade om jag (tydligen i sällskap med massor av andra privatpersoner som redan anmält dem) kunde tänkas vittna mot Svensk Fondservice och hur de hade försökt snärja in mig i en helt onödig avgiftskarusell genom att låtsas att jag redan tackat ja till "erbjudandet". Mitt råd: Den som vill flytta fonder och är orolig för pensionen - prata med någon på din bank eller kanske den fondförvaltare som ditt jobb har knutit din privata tjänstepension till (om din arbetsgivare händelsevis har ordnat med en sådan).
Citera
2012-01-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aitec
Hon jag pratade med, en riktigt trevlig brud och jag såg framför mig hur snygg hon var, hennes röst var len och mjuk. Sa att det INTE var någon bindningstid utan jag kunde säga upp om jag inte ville ha det. hmm, måste ha missförstått detta alltså

Var det Lina du snackade med? Snackade med henne förut. Hon sa att hon skulle höra av sig när hon kom till staden jag bor så jag kunde bjuda henne på middag. Jag sa då att hon kunde bjuda mig med den feta provisionen som hon nu fick av mig.(hon sa att den var 20 kr)
Citera
2012-02-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aitec
Inga sådana här förvaltningsbolag får ha bindningstider så vitt jag vet.
Citera
2012-02-13, 16:36
Medlem
Hört både ont och gott om SFS. Är det fortfarande så att man själv måste göra det aktiva valet själv eller har de fått rätten till det själv nu när de ligger under finansinspektionen?
Vad bör man ha för lön för att ppm-förvaltning är av intresse?
Citera
2012-03-23, 14:33
Medlem
PatrickB8mans avatar
Detta är ett SKOJARFÖRETAG som bara blåser er !

De ringde min bror en massa gånger fastän han sa att han inte va intresserad.

En gång ringde de när jag va hos honom och jag utgav mig för att vara min bror.

En tjej som hette Hanna snackade jag med i en halvtimme och hon trodde nog att hon hade en säker kund ända tills jag började fråga om lite mer intima saker.

Sedan blev det mer och mer bissart och det slutade med att hon blev helt tyst när jag ville veta vad hon hette och var hon bodde.

Sådana här idiotföretag ska man driva med, det är ren sport
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in