• 1
  • 2
2008-07-08, 12:42
Medlem
portnoys avatar
Hej.

Laddade igr ner ett crackat program (Assassins Creed) och missade att lsa bland kommentarerna.. Krde .iso filen och mountade filen, frskte kra den inget hnde. Bara nt enkelt felmeddelande. D lste jag kommentarerna...

bl. a. :
Citat:
Downloaded this and mounted it fine. Found the crack and setup.exe. Got an error after trying to run the set up so i restarted my pc and tryed again. Now my pc is infected with DeepDive trojan and I'll likley have to reinstall.

Maybe i picked it up some where else but I don't surf much. Never had issues with .iso files from here before but I'm quite sure this one bit me good.

-----------------------

Use spyware doctor, super antispyware and hijack this to get rid of it.

-----------------------

ran spybot then checked with hijckthis and hijackthis didn't find anything. So I think I'm clean now.

Trust is gone though. Thinking I'll still need to reinstall vista. The only sure cure.

----------------------

Etc. etc. Inga bra vibbar med andra ord. Krde AVG scan ver natten och imorse nr jag kollade datorn s var bakgrundsbilden bl med gult varningsmeddelande och mnga felmeddelanden var uppe. ven ett par porr-ikoner lg p skrivbordet. Allt sg vldigt dirty ut... AVG sa att den hade hittat ver 500 virus och att en omstart var ndvndig fr att reparera. Jag krde omstart, men efter det s buggade windows bara ut till bluescreen. Var tvungen att dra till jobbet s jag hann inte brja kra felskert lge och sdant.

Jag undrar nu bara vad fasen det r fr ckel-virus och hur jag p bsta stt rensar ut det.

Har laddat ner fljande program: Combofix.exe, HiJackThis.exe, SDFix.exe, Sd.exe (SpyWare Doctor) samt SuperAntiSpyware.exe

Hoppas verkligen att dessa kan rda bot p det hela.

Hittade ven denna lnk: http://forums.techguy.org/malware-re...infection.html

Vet ju fortfarande inte vad fr virus jag har, men detta kom nr jag googlade "Deep Dive"...

EDIT: Kr XP...
Senast redigerad av portnoy 2008-07-08 kl. 13:02. Anledning: felstavning p.g.a. panik
2008-07-08, 13:21
Medlem
Champinjonens avatar
Fyfan, nasty, men vad r det som gr att du inte bara formaterar? Jag menar det tar ju inte mer n 1 timma allt som allt s har du en frsch dator p kpet. Nackdelen med det r ju att dina tidigare filer frsvinner om du inte har de nertankade p en extern HDD.

Jag hade formaterat,
Citat:
The only sure cure.
2008-07-08, 13:27
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
Fyfan, nasty, men vad r det som gr att du inte bara formaterar? Jag menar det tar ju inte mer n 1 timma allt som allt s har du en frsch dator p kpet. Nackdelen med det r ju att dina tidigare filer frsvinner om du inte har de nertankade p en extern HDD.

Jag hade formaterat,

Nope, inte i frsta laget.. Hller p mycket med Flygsimulator och sdant, och dr snackar vi veckor av olika setups och addongrejer hit och dit...

S om det gr vill jag f bort skiten utan formattering...

ang. citatet s r det hans uppfattning. verlag verkar den vara att det gr att f bort det..
2008-07-08, 13:31
Medlem
Champinjonens avatar
No clue, aldrig rkat ut fr snt (thank god). Men har du prvat starta datorn i felskert lge? Verkar ju hopplst i vanligt Windows med alla varningsrutor etc..

En lsning vore ju att trycka i en annan hrddisk och dra ver det du kan (t.ex. flygprogrammen) p den, sedan formatera den frsta hrddisken och sen dra ver flygprogrammen p den igen. Virus borta, flygprogram sparade, win - win
2008-07-08, 13:32
Medlem
King Grubs avatar
Efter en s massiv infektion kan du aldrig mer lita p din dator ven om du r symptomfri.
2008-07-08, 13:39
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
No clue, aldrig rkat ut fr snt (thank god). Men har du prvat starta datorn i felskert lge? Verkar ju hopplst i vanligt Windows med alla varningsrutor etc..

En lsning vore ju att trycka i en annan hrddisk och dra ver det du kan (t.ex. flygprogrammen) p den, sedan formatera den frsta hrddisken och sen dra ver flygprogrammen p den igen. Virus borta, flygprogram sparade, win - win

Nej inte jag heller.. Frrns idag.. Riktigt ckligt knns det.. Nej har inte hunnit kra felskert. Ska gra det nr jag kommer hem.. Tja.. Extern hrddisk kan vara en bra lsning.. Jag har en partiellt splittad drive med allt windows-stuff p C och resten p X.

Fr se hur bra jag kan rensa och sen fundera huruvida jag ska formattera hela skiten..
Senast redigerad av portnoy 2008-07-08 kl. 13:42.
2008-07-08, 13:40
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Efter en s massiv infektion kan du aldrig mer lita p din dator ven om du r symptomfri.

Ok, det dr hjlpte inte s mycket...

hur s? (ok, hetsa inte upp mig i ondan nu!)

ska fan ALDRIG mer tanka ner spel frn PB. jkla infekterande snorungar.

man lr s lnge man lever...
2008-07-08, 14:05
Medlem
serialbananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Nej inte jag heller.. Frrns idag.. Riktigt ckligt knns det.. Nej har inte hunnit kra felskert. Ska gra det nr jag kommer hem.. Tja.. Extern hrddisk kan vara en bra lsning.. Jag har en partiellt splittad drive med allt windows-stuff p C och resten p X.

Fr se hur bra jag kan rensa och sen fundera huruvida jag ska formattera hela skiten..

Men om du har resten (bla flygsimulatorn?) p X s r det vl inget problem att formatera C?
2008-07-08, 14:09
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serialbanana
Men om du har resten (bla flygsimulatorn?) p X s r det vl inget problem att formatera C?

Mjae.. Men grejen r att Flightsimmen lgger en del filer p "systemdisken" s den r tyvrr inte isolerad p X..

jkla MS. usch nu e jag lite sur p allt knner jag.
2008-07-08, 14:32
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ok, det dr hjlpte inte s mycket...

hur s? (ok, hetsa inte upp mig i ondan nu!)

Dolda trojaner och rootkits som ligger kvar i ngon dold mapp, oupptckta, och skickar information om dig till en server i Kina, t ex, eller tar ver din dator och anvnder den som spambot eller lagring fr barnporr utan din vetskap. Osannolikt? Ja, men inte otnkbart.
2008-07-08, 14:34
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Dolda trojaner och rootkits som ligger kvar i ngon dold mapp, oupptckta, och skickar information om dig till en server i Kina, t ex, eller tar ver din dator och anvnder den som spambot eller lagring fr barnporr utan din vetskap. Osannolikt? Ja, men inte otnkbart.

ja ja.. ok ok.. tack tack...
2008-07-08, 14:38
Medlem
serialbananas avatar
Citat:
Mjae.. Men grejen r att Flightsimmen lgger en del filer p "systemdisken" s den r tyvrr inte isolerad p X..

Det r ju inte jttetroligt att de har attakerat just den mappen dr de ligger om den anvnder en isolerad mapp fr alla sina filer p "systemdisken", men de kanske ligger utsprida s de r svra att flytta? Hrt av dig till flightsimmens support? Om det nu r s krngligt att fixa det s kanske de har en lsningn fr flytt?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in