Hej.
Laddade igr ner ett crackat program (Assassins Creed) och missade att lsa bland kommentarerna.. Krde .iso filen och mountade filen, frskte kra den inget hnde. Bara nt enkelt felmeddelande. D lste jag kommentarerna...
bl. a. :
Citat:
Downloaded this and mounted it fine. Found the crack and setup.exe. Got an error after trying to run the set up so i restarted my pc and tryed again. Now my pc is infected with DeepDive trojan and I'll likley have to reinstall.
Maybe i picked it up some where else but I don't surf much. Never had issues with .iso files from here before but I'm quite sure this one bit me good.
-----------------------
Use spyware doctor, super antispyware and hijack this to get rid of it.
-----------------------
ran spybot then checked with hijckthis and hijackthis didn't find anything. So I think I'm clean now.
Trust is gone though. Thinking I'll still need to reinstall vista. The only sure cure.
----------------------
Etc. etc. Inga bra vibbar med andra ord. Krde AVG scan ver natten och imorse nr jag kollade datorn s var bakgrundsbilden bl med gult varningsmeddelande och mnga felmeddelanden var uppe. ven ett par porr-ikoner lg p skrivbordet. Allt sg vldigt dirty ut... AVG sa att den hade hittat ver 500 virus och att en omstart var ndvndig fr att reparera. Jag krde omstart, men efter det s buggade windows bara ut till bluescreen. Var tvungen att dra till jobbet s jag hann inte brja kra felskert lge och sdant.
Jag undrar nu bara vad fasen det r fr ckel-virus och hur jag p bsta stt rensar ut det.
Har laddat ner fljande program:
Combofix.exe, HiJackThis.exe, SDFix.exe, Sd.exe (SpyWare Doctor) samt SuperAntiSpyware.exe
Hoppas verkligen att dessa kan rda bot p det hela.
Hittade ven denna lnk:
http://forums.techguy.org/malware-re...infection.html
Vet ju fortfarande inte vad fr virus jag har, men detta kom nr jag googlade "Deep Dive"...
EDIT: Kr XP...