• 2
  • 3
2003-08-18, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av balthamers
Hursomhelst vill jag minnas att smörstekta såna var bland bland det bästa jag ätit.

Där har vi den:
http://w1.545.telia.com/~u54515490/svtrump.jpg
Citera
2003-08-18, 15:35
Medlem
esses avatar
Nu ska esse ut och plocka lite kantareller. Han har också några ställen runt 10. Brukar rafsa ihop ungefär 2 liter på en tripp. Tar ungefär 3 timmar att gå runt.
Nu har annars Trattkantarellerna börjat dyka upp. Inte fel de heller, jag föredrar dock Gula.
Citera
2003-08-19, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av esse
Det blev ungefär 5 liter av de gula. En hyffsat lyckad tur i dalaskogarna.
Vilka mängder! Det är vad jag kanske får på en hel säsong, särskilt med sådant väder som det har varit i år. Får kanske flytta till Dalarna -vackert landskap där nux aldrig har varit.
Citera
2003-08-19, 15:15
Medlem
esses avatar
Det var 3 :e gången på de här ställena. Sedan har jag varit på norrsidan av "samhället" där har vi plockat 3 ggr också. Sammanlagt kanske vi har plockat 25 liter.
Citera
2003-08-19, 15:34
Bannlyst
Attans också. Trots mina många ställen är det antingen lite eller förhållandevis små svampar när jag jämför med dig. Finns kanske ännu bättre här i närheten men folk tiger ju om sådant. Nux gillar svampgås. :roll:
Citera
2003-08-19, 18:16
Medlem
jenas avatar
Citat:
Det var 3 :e gången på de här ställena. Sedan har jag varit på norrsidan av "samhället" där har vi plockat 3 ggr också. Sammanlagt kanske vi har plockat 25 liter.

Kollat din ip... Kommer på besök :P
Citera
2003-08-19, 21:06
Medlem
esses avatar
Det är bara för jena att komma så fixxar vi ett litet besök i svampskogen och avslutar det hela med ett riktig 4 rätters i viltets tecken.
Kanske man får fresta med Rödingsoppa till förätt helgrillad älgfilé, messmörsås med trattkantareller i, smörstekta gula vid sidan till huvudrätt, Ostar till mellanrätt, vaniljglass med varma hjortron.
Citera
2003-08-19, 21:26
Medlem
jenas avatar
Citat:
Det är bara för jena att komma så fixxar vi ett litet besök i svampskogen och avslutar det hela med ett riktig 4 rätters i viltets tecken.
Kanske man får fresta med Rödingsoppa till förätt helgrillad älgfilé, messmörsås med trattkantareller i, smörstekta gula vid sidan till huvudrätt, Ostar till mellanrätt, vaniljglass med varma hjortron.

Nästan varning för detta 8)

Detta är bland det bästa som går att uppbringa!!!
Citera
2003-08-19, 21:35
Medlem
esses avatar
Det bästa av det bästa.
Men det allra bästa är att man slipper gå på affär´n för att köpa det.

Nu har ju Rådjursjakten börjat också. Blir väl en sadel ngn helg skulle jag tro. Med ett gott vin till.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in