Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-07, 22:08
Bannlyst
Nån som vet vad det kostar att asfaltera om en garageplan typ större ca 1000 m2?
Citera
2008-07-07, 22:12
Medlem
RickardTheBraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Integritet??
Nån som vet vad det kostar att asfaltera om en garageplan typ större ca 1000 m2?

3-4 cm kostar cirka 200 kr / m2 inkl. moms 200kr * 1000m2 = 200000kr
Citera
2010-05-27, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardTheBrave
3-4 cm kostar cirka 200 kr / m2 inkl. moms 200kr * 1000m2 = 200000kr
Kostar 3-4cm tjock asfalt 200kr/m2 eller hur ska man tolka det? För en inte kan ett skit om asfaltering.. Hur är det med förarbeten och annat?
Citera
2010-05-28, 13:59
Medlem
Snurrens avatar
Och vad du än gör, hoppa inte på ett "kanonerbjudande" från kringresande engelsmän eller irländare! De har dragit på sig otroligt många anmälningar, reklamationer och klagomål men det når dem inte för dom har flyttat vidare med sina husvagnar... Rena lurendrejeriet!
Citera
2010-05-28, 14:47
Medlem
PhantomBlots avatar
Med tanke på att det är två år sedan han ställde frågan så har han nog redan bestämt sig, men visst - skall man få ett jobb utfört så är det väl dumt att anlita en kringresande. Kan man asfaltera på riktigt så hittar man nog jobb utan att behöva åka runt halva Europa och knacka dörr.
Citera
2010-05-28, 15:27
Medlem
Snurrens avatar
jag bara såg att inlägget ovanför mig var postat nyligen, men mitt inlägg är i alla fall relevant för dessa "ligor" kommer varje sommar...och folk lär sig inte trots att det tas upp av pressen gång på gång.
Citera
2010-05-28, 16:55
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
jag bara såg att inlägget ovanför mig var postat nyligen, men mitt inlägg är i alla fall relevant för dessa "ligor" kommer varje sommar...och folk lär sig inte trots att det tas upp av pressen gång på gång.

Ja, de är här nu exempelvis, de skrev om det i lokaltidningen. De har tydligen slagit upp husvagnarna ganska precis under inflygningen till Bromma flygplats... Lokaltidningen hade någon snyftande man från Vällingby som betalat 25.000 spänn åt dem, sen skulle de "åka och hämta material" och försvann snabbt som fan. Dels undrar jag om inte de här lurendrejarna är tillräckligt välkända för att alla ska ha hört talas om dem, dels undrar jag vem fan som ger en utländsk helt okänd hantverkare 25.000 spänn i handen och tittar på när han åker iväg... Nåväl, sista idioten är ju som bekant inte född.
Citera
2010-05-28, 17:36
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Dels undrar jag om inte de här lurendrejarna är tillräckligt välkända för att alla ska ha hört talas om dem, dels undrar jag vem fan som ger en utländsk helt okänd hantverkare 25.000 spänn i handen och tittar på när han åker iväg... Nåväl, sista idioten är ju som bekant inte född.

Verkligen inte. Många är ofantligt lättlurade och jag har lite svårt att tycka synd om dem. Men jag är en sådan där elak jävel som inte kan titta på Plus utan att sympatisera mer med den som säljer t.ex munstycken för tusen spänn som man skall sätta så vattenkranen så att vattnet virvlar och man därigenom botar diverse kroniska sjukdomar, än med den som köper dem och sedan upptäcker att det inte funkar.

Det är väldigt dyrt att asfaltera, men så är det ju med allt i det här landet som är arbetsintensivt och dessutom kräver dyr utrustning. Som tur är så håller ju en ordinär garageuppfart i flera generationer, så man får väl se det som en investering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in