Citat:
Ursprungligen postat av Deceptor
Bara en sådan sak som att du inte vet hur farligt ECT är...
Om din mor "avled p.g.a. sin psykiska ohälsa", vad gjorde det då för nytta att hon var 2 decennier inom "vården"?
Du får psykofarmaka och diagnoser ungefär som i ett snabbköp, enligt dig. Det är just en av de saker som är så fel.
Jag ger inte ut några personliga förtroenden här, men du kan ju söka på användaren 237 och läsa om hans upplevelser inom "vården".
Nej, jag är inte Augustin, dock hoppas jag att han inte är permanent avstängd, då han verkar ha vettiga åsikter i det allra mesta.
Om din mor "avled p.g.a. sin psykiska ohälsa", vad gjorde det då för nytta att hon var 2 decennier inom "vården"?
Du får psykofarmaka och diagnoser ungefär som i ett snabbköp, enligt dig. Det är just en av de saker som är så fel.
Jag ger inte ut några personliga förtroenden här, men du kan ju söka på användaren 237 och läsa om hans upplevelser inom "vården".
Nej, jag är inte Augustin, dock hoppas jag att han inte är permanent avstängd, då han verkar ha vettiga åsikter i det allra mesta.
Men jösses, din argumentationsteknik är ju under all kritik.
Vet du hur farlig en djup depression eller psykos är? ECT är inte ofarligt om det inte görs under kontrollerade former, det har jag aldrig påstått, men det har gjort att min moster lever idag. Och, faktiskt, mår ganska bra. Du hävdar något ur tomma luften. Det är *du* som kritiserar psykiatrin och backar inte ens upp det med lite länkar. Dags att sluta titta på Gökboet kanske.
Ja, hon klarade av att vara en mor under dessa två decennier? Att min mamma inte orkade komma tillbaks har väl ingenting med psykiatrin i sig själv att göra. Eller, man kan se det såhär, hade det inte varit för psykiatrin hade hon nog tagit livet av sig när ja och min bror fortfarande var små barn.
Men lilla vän, vad vet du om mig och mitt liv. Hur jag har fått psykofarma och under vilka omständigheter? Jag har ingenstans skrivit att jag får medicin som om det vore ett snabbköp och (nu börjar jag bli förbannad) hade det inte varit för denna hjälp som jag fått hade jag med största sannolikhet inte levt idag. Det hade inneburit att min son inte haft någon pappa, men det är väl säkert bättre tycker du än att jag faktiskt mår riktigt bra idag och är funktionell (såväl som människa som far) med den medicin jag faktiskt äter. Hade jag inte fått mina diagnoser så hade jag inte kunnat haft ett förhållningssätt eller kunnat påverka mitt beteende och tyda signaler som utgjort att mitt liv är bättre. Allvarligt, vem fan tror du att du är?
Personliga förtroenden? Seriöst, du kastar ur dig floskler att de som tycker att psykiatrin är "ok" aldrig "varit där" (vad fan det nu betyder) eller känner någon som "varit där". Varför ska jag läsa om andra medlemmars erfarenheter när jag vill höra vad du har för erfarenheter som gör att du säger vad du säger. Antingen dansar du väl med och upplyser oss om missförhållandena som finns inom psykiatrin vilka har påverkat dig till den milda grad att du sitter här och svamlar, eller så kliver du ur diskussionen och lär dig lite diskussionsvett innan du kliver tillbaks.
Jag hoppas inte Augustin är permanent avstängd, killen mår inte bra vilket kan utläsas av andra trådar här och uppenbarligen har han inte sökt vedertagen vård och har ingen egen erfarenhet (läs hans tråd om Aspberger så ser du).
Men, jag måste bara undra två saker till:
Citat:
Givetvis tycker inte en psykiatriker att psykiatrin begår några större fel.
Fortfarande, du slänger ur dig oneliners som inte tillför någonting. Om det nu sker så mycket hemskheter så kanske du skulle ARGUMENTERA med Loungepuppy om detta och inte sitta där och tramsa.
Citat:
Augustin och 237 har redan sagt ungefär vad jag tycker om psykiatrin i denna och andra trådar.
Men du vet ju inte vad du pratar om. Ge mig länkar på allt det du säger (eller, du säger ju ingenting, du refererar till vad andra sagt – som på inget sätt är fakta, det kan lika gärna vara svammel med en rejäl dos paranoia uppblandat i det), visa mig fakta på allt detta som är så fel. Jag vill ju veta, för enligt dig och andra så riskerar jag ju mitt liv genom att ha med psykvården att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av loungepuppy
Att en person haft kontakt med psykiatrin i 20 år och ändå inte blivit frisk är lika "konstigt" som att reumatiker har kontakt med reumatologkliniken i hela sin aliv och ända har smärta, handikapp och för tidig död.
Man anklagar knappast hjärtläkarna för att ha orsakat hjärtinfarkten på den man som vid 67 års ålder dör trots att han stod på hjärtmedicin och hade regelbundna läkarbesök. I själva verket gick han ju dit för att han var sjuk och förhoppningsvis förlängde vården hans liv och/eller gav honom högre livskvalitet den tid han levde.
Man anklagar knappast hjärtläkarna för att ha orsakat hjärtinfarkten på den man som vid 67 års ålder dör trots att han stod på hjärtmedicin och hade regelbundna läkarbesök. I själva verket gick han ju dit för att han var sjuk och förhoppningsvis förlängde vården hans liv och/eller gav honom högre livskvalitet den tid han levde.
Strålande inlägg. Och välkommen tillbaks Loungepuppy, du har väl varit på semester antar jag.
Senast redigerad av Delira 2008-08-13 kl. 08:59.
Senast redigerad av Delira 2008-08-13 kl. 08:59.