2008-07-07, 19:33
Medlem
Walkers avatar
Ett utdrag från Natalia Kazmierskas krönika ;Almedalsveckan - kåtslag
Visserligen från 2005, men Almedalen är knappast mindre cirkus och "konferens/skolrese"-betonad idag

Inte ens en partyrunda på stan med Ibbe, Björn Rosengren och hela Metallförbundet kan mäta sig. Almedalen är ett kåtslag. Jag har aldrig blivit så nerkladdad med skamliga förslag, raggningsknep och sexistiska kommentarer på så kort tid som under de där dagarna i Visby förra veckan. Jag har faktiskt aldrig känt mig så antastad som bland landets tjusigaste och mäktigaste entreprenörer, konsulter, projektledare, förhandlingschefer, omvärldsanalytiker, experter, professorer, politiker, samordnare och debattörer. I Visby, händer det. Man tror att man är en reporter som bevakar ett ekonomisk-politiskt seminarium, när nån småpolitiker kommer och kallar en för den jättesöta journalisten, fäster blicken i ens urringning och föreslår en middag: Så ska jag berätta allt du behöver veta om Almedalen.

http://www.expressen.se/1.227374

Senast idag beskrev någon glad politiker (glömt vem) i tv Almedalen som politikens Hultsfred. Så vad finns det för skrönor från Almedalen, där politiker, lobbyister och journalister trängs på Visbys krogar under sena sommarnätter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in