2008-07-07, 17:05
Medlem
ro9vfjfdyu7s avatar
Jag har tidigare tyckt rätt bra om hundar (särskilt strävhåriga taxar), men har nu radikalt ändrat uppfattning. Har några vänner med hundar. Den ena (hanhund) rider oupphörligen på mina ben, försöker tvinga mig att ta hans kuk mellan händerna och slickar mig halvt fördärvad. Det räcker inte att säga ifrån, man måste daska till honom för att han ska ge sig en minut eller två.
En annan hund (tik) rullar i skit, äter skit och ska sedan komma upp i ansiktet och slicka. Vad är det med dom? Är alla hundar så här? Jag betackar mig. Tacka vet jag katter!
Citera
2008-07-07, 17:11
Medlem
Kingen_kings avatar
Hanhunden har ingen flockledare. Han anser sej stå överst i rang när han gör så och är helt enkelt ouppfostrad där familjen inte har nån kontroll över honom.
Citera
2008-07-07, 17:27
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ro9vfjfdyu7
Jag har tidigare tyckt rätt bra om hundar (särskilt strävhåriga taxar), men har nu radikalt ändrat uppfattning. Har några vänner med hundar. Den ena (hanhund) rider oupphörligen på mina ben, försöker tvinga mig att ta hans kuk mellan händerna och slickar mig halvt fördärvad. Det räcker inte att säga ifrån, man måste daska till honom för att han ska ge sig en minut eller två.
En annan hund (tik) rullar i skit, äter skit och ska sedan komma upp i ansiktet och slicka. Vad är det med dom? Är alla hundar så här? Jag betackar mig. Tacka vet jag katter!

Jag lider med dig. Inte nog med att dom är äckliga, dom luktar illa och är inte alls lika gosiga som katter.
Citera
2008-07-07, 17:34
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Jag lider med dig. Inte nog med att dom är äckliga, dom luktar illa och är inte alls lika gosiga som katter.
Inte lika gosiga? Det är ju skitsnack, de kan vara äckligare än katter på vissa sätt men att katter är gosigare? Aldrig.
Citera
2008-07-07, 17:38
Medlem
Dollar Bills avatar
Är misstänksam mot alla varelser som kan slicka sig själv i hugget.
Citera
2008-07-07, 18:07
Medlem
nevads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Hanhunden har ingen flockledare. Han anser sej stå överst i rang när han gör så och är helt enkelt ouppfostrad där familjen inte har nån kontroll över honom.
Låter snarare som en stressad hund.
Citera
2008-07-09, 23:09
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ro9vfjfdyu7
försöker tvinga mig att ta hans kuk mellan händerna
Ööööh.... ...va? Hur fan går det till?

I övrigt låter det som jävligt dåligt uppfostrade och understimulerade hundar. Tycker generellt också hundar brister lite i ADL jämfört med katter, men äckliga tycker jag nog inte riktigt att de är.
Citera
2008-07-09, 23:12
Medlem
Kronoparks hunds avatar
TS. tror du alla hundar är så?
Citera
2008-07-10, 01:13
Medlem
Heavenlys avatar
Det är väll ganska självklart att inte alla hundar är så. Men visst, ouppfostrade hundar är väldigt vanligt. Varför just denna hunden beter sig så finns det många olika skäl till.

Men det borde inte stoppa dig i din strävan efter en trevlig livskamrat.
Citera
2008-07-10, 15:54
Bannlyst
Hundar ÄR fula, äckliga och helt dumma i huvudet. Fyfan, kolla på dem. Idioter. Finns bara en värre sak, hundägare. Herregud, dessa människor.
Citera
2008-07-10, 17:12
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Hundar ÄR fula, äckliga och helt dumma i huvudet. Fyfan, kolla på dem. Idioter. Finns bara en värre sak, hundägare. Herregud, dessa människor.
Oj jag tycker synd om dig som har en sån felaktig syn på hundar, har någon incident hänt? du kanske är hundrädd?
Citera
2008-07-10, 17:31
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422

Håller med, äckliga djur. Dreglar som fan, skiter och pissar över allt. Inte alls lika sofistikerade som t.ex. katter

Tacka gud att farsans hund gick bort för ett tag sen, stog inte ut med aset mer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in