• 1
  • 2
2014-12-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jupox
Har tagit upp jakten igen, hoppas på att det kan bära frukt denna gång. Om någon minns serien så hojta till!

Det låter som Barksserien från Walt Disney's Comics & Stories 96 från 1948 i original.

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC++96-02

Svenska utgivningsdata står där.
Citera
2016-02-21, 19:07
Medlem
Jupoxs avatar
8 år sen jag skapade denna tråd. Har nu börjat leta på nytt, igen.

Har beställt "Musse Pigg & Co 1991 Nr. 11" då jag tror det kan vara rätt tidning. Om någon skulle sitta på den så kan ni ju hojta.

Återkommer om jag lyckats till sist.
Citera
2016-02-21, 21:44
Medlem
Kroegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jupox
8 år sen jag skapade denna tråd. Har nu börjat leta på nytt, igen.

Har beställt "Musse Pigg & Co 1991 Nr. 11" då jag tror det kan vara rätt tidning. Om någon skulle sitta på den så kan ni ju hojta.

Återkommer om jag lyckats till sist.

Övertygad om att det är Stollen Skärgård som han ska ta emot som är vidskeplig till tusen. Och plockar på sig alla otursprylar han bara kan innan sitt stora uppträde, Mycket till Kalles förtret. Han slår upp massor av svarta paraplyer inomhus, går under stegar och diverse. Och Kalle använder då denna bok där han går i cirklar, står på huvudet osv.

Denna tidning vill jag minnas var 2004. Men fullt möjligt att det är innan dess också.
Citera
2016-02-22, 18:16
Medlem
Jupoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn
Övertygad om att det är Stollen Skärgård som han ska ta emot som är vidskeplig till tusen. Och plockar på sig alla otursprylar han bara kan innan sitt stora uppträde, Mycket till Kalles förtret. Han slår upp massor av svarta paraplyer inomhus, går under stegar och diverse. Och Kalle använder då denna bok där han går i cirklar, står på huvudet osv.

Denna tidning vill jag minnas var 2004. Men fullt möjligt att det är innan dess också.

Du kan mycket väl ha rätt i detta. Låter ju onekligen som den stripp jag söker!
Har precis kollat igenom alla mina tidningar här hemma men givetvis är just den borta...

Frustrerande att så många verkar känna igen den men ingen kan sätta fingret på den.
Hoppas den lever upp till hypen om jag väl finner den.
Citera
2016-02-23, 23:19
Medlem
Avsnittet är "tur med oturen" i Kalle ankas pocket 261. Finns med i Kalle ankas pocket special "trassel på teatern" också. Finns i handeln just nu faktiskt.
Senast redigerad av YoungFronkenstein 2016-02-23 kl. 23:29.
Citera
2016-02-28, 20:21
Medlem
Jupoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroegarn

Citat:
Ursprungligen postat av YoungFronkenstein
Avsnittet är "tur med oturen" i Kalle ankas pocket 261. Finns med i Kalle ankas pocket special "trassel på teatern" också. Finns i handeln just nu faktiskt.

Jag gick till närmsta handel efter ditt råd och inhandlade "Trassel på teatern". Helt otrolig slump att serien ingick i denna, just nu när jag återupptog mitt sökande. Och mycket riktigt var det Stollen Skärgård kring serien kretsade.

Så, TUSEN tack! Åtta års passivt sökande är över!

Serien jag sökte var alltså "Tur med oturen" ur Kalle Ankas Pocket nr. 263/2001 av Enrico Faccini.

Admin kan låsa tråden.

Tack igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här