Jag söker en mycket rolig Kalle Anka serie som jag läste för något år sedan. Det är fredagen den trettonde och Kalle har nyss köpt sig en bok om hur man motverkar otur. Detta inkluderar b.la. att utöva rörliga ritualer... Just denna dag ska någon känd eller viktig person besöka Ankeborg och det är just Kalle som ska vara denna mans betjänt. Mannen är väl medveten om att det är fredagen den trettonde och vill därför se till att dra på sig så mycket otur som möjligt för att slippa otur resten av året. Därför har han med sig paraplyer inomhus, går under stegar och tvingar svarta katter över vägen.
Som alltid för Kalle så finns ett problem: Mannen hatar när folk gör konstiga rörelser, typiskt.

Så Kalle smyger hela tiden runt bilen eller gömmer sig bakom någon buske för att utföra sina ritualer. Minns inte mer än så men jag minns att det är en Kalle jag skrattat rejält åt.
Någon som känner igen denna "berättelse"? Skicka i så fall länk eller scanna in den åt mig, eller ge mig åtminstone vilket tidningsnummer den finns i.
Tack tack!