Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
jag hoppas det finns lite matnyttig info i mactracker eller liknande. hittade nn tysk/belgisk sida frr som hadde mycket bra info om just det du funderar ver. kommer dom inte ihg lnken
eftersom apple gr "allt klart frn brjan" s blire inte mycket julgrans-moddar och andra lama frsk till gamer-tramsande vilket givetvis medfr att ingen bryr sej om vad som egentligen finns i maskinerna. den vanliga mac anvndaren skulle frmodligen sga "h.. jag har en vit snndra, ehm... 160gigahesch ram med stor skrm och pekdon".
som tur r finns xlr8yourmac med fler som faktiskt gr tvrt om och slr isr burkarna och ser om det finns ngra spnnande mods man kan gra
skulle uppskatta mycket om du postade eventuell framgng eller motgng i projektet

Jag kan vl nmna att jag redan p egen hand, med endast en kkskniv lyckats skruva isr min iBook G4 1.2Ghz 12" och bytt ut den trasiga 30gb hdn mot en ny 80gb hd samt bytt ut combodriven mot en superdrive, som inte ens hade exakt samma utseende som combodriven.
Jag vet att Apple gr "allt klart" men det finns mycket man kan gra med datorerna nd trots allt. Jag har lyckats bygga ihop mnga knepiga kombinationer.
Jag har t.ex lyckats bygga ihop min PowerMac 8500 180Mhz med delar frn en nyare Mac. Nr jag fick den s fick jag den i delar liggandes i en pse. Cpun saknades samt en del andra grejor. Jag tog det som saknades frn en PowerMac 8600/200. Och nu har jag en PowerMac 8500 med 200Mhz 604e Cpu och 584mb ram och 9gb SCSI-hd. Tog AV-kortet frn den med.
Men jag ska kika vidare p detta fr jag tror att alla PM G4 har samma EFI. Iallafall de fre Quicksilver och MDD.