• 1
  • 2
2008-07-07, 10:25
Medlem
tjaboooos avatar
Läste du överhuvudtaget ens vad jag skrev ?

Nej, du märker nödvändigtvis inte om det skaver utan beror på person till person.
En del märker det direkt, en del märker det när optiker/ögonläkare ger linsförbud de närmaste halvåret typ.

Nej, jag skrev inte att en ögoninfektion tar 6-12månader att läka ut, jag skrev att det finns en ökad risk för ögoninfektion om man går länge med samma par linser.

Om du pratar med ögonläkare(vilket jag gjorde i höstas) så får du höra samma sak.
Använder du dej av google så bör du kunna hitta drivor med mer eller mindre seriösa hemsidor som säger samma sak.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-07-07 kl. 10:28.
Citera
2008-07-07, 10:30
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Läste du överhuvudtaget ens vad jag skrev ?

Nej, du märker nödvändigtvis inte om det skaver utan beror på person till person.
En del märker det direkt, en del märker det när optiker/ögonläkare ger linsförbud de närmaste halvåret typ.

Nej, jag skrev inte att en ögoninfektion tar 6-12månader att läka ut, jag skrev att det finns en ökad risk för ögoninfektion om man går länge med samma par linser.

Om du pratar med ögonläkare(vilket jag gjorde i höstas) och/eller söker på internet så bör du kunna hitta vad jag skriver så det är inte "bara" 2 optiker som säger detta.
Jag läste vad du skrev. Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av tjabooo
Bara för du inte märker några problem idag betyder inte att det funkar, problemen kan komma om ett par år.
... vilket jag tolkar som att problemen kan ha en "inkubationstid" på ett par (= två) år.
Förnekar du att du skrev detta? Eller är min tolkning fel?
Citera
2008-07-07, 15:48
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Jag läste vad du skrev. Du skrev:

... vilket jag tolkar som att problemen kan ha en "inkubationstid" på ett par (= två) år.
Förnekar du att du skrev detta? Eller är min tolkning fel?
...en talande tystnad spred sig...

OnT: Ni som gått från månads- till dagslinser eller tvärtom - är det någon märkbar skillnad i kvalitet?
Citera
2008-07-10, 18:25
Medlem
Wie bitte?s avatar
Bump!
Sniken som jag är så använder jag fr o m igår endags-linser som veckolinser. Någon som har erfarenhet av slika snålgrepp?
Citera
2008-07-10, 19:44
Medlem
Salpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
När man använder linserna bildas en beläggning, denna beläggningen går inte att gnugga bort utan ligger då och skaver, har man otur kan det ta 6-12 månader för sånt här att läka ut ordentligt.
Att använda månadslinser 2 månader ökar även risken för ögoninfektion.
Använder man månadslinser dygnet runt så stryper man även syretillförseln till ögonen, detta medför att blodådrorna i ögat börjar växa och med tiden växer dessa in i ögats lins och försämrar synen och finns inget man kan göra för att åtgärda detta.

Duger 2 optiker på 2 olika firmor.

Vänta nu! Den här beläggningen du beskriver, var på ögat brukar den uppstå?
för jag har nämligen som "ringar" där linsen har suttit. svårt att förklara men dom sitter exakt där ytterkanten på linsen sitter när jag har i linsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in