Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-06, 08:28
  #1
Medlem
laserlasses avatar
Någon som vet vilka personerna är?
Vet att det var en kvinna med namnet He**n And**so*
Hennes Mobil nr är registrerad i Ronneby.
Är hon inblandad på något sätt?
Enligt henne kom mannen in via balkongen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2842806.ab
Citera
2008-07-06, 17:10
  #2
Medlem
Kryptos avatar
Kände han som blev mördad. Var som en bror för mig.
Kan försöka ta reda på hur allt gick till, vill dock inte gå ut med några namn för tillfället. "Dom som vet, dom vet" som man brukar säga
Citera
2008-07-06, 20:08
  #3
Medlem
laserlasses avatar
Updatering

Citat:
UPPDATERAD 14:30 En 22-årig man från Bjuråker har knivskurits till döds i en lägenhet i Friggesund. En 33-årig Friggesundsbo har anhållits misstänkt för mord.

Strax efter klockan 18.30 på lördagskvällen larmades SOS alarm om att en man knivskurits i Friggesund. Den knivskurne mannen, en 22-årig man från Bjuråker, var vid liv när ambulanspersonalen kom. Han hade puls men andades inte när ambulansen kom till platsen. Mannen dödförklarades vid ankomsten till Hudiksvalls sjukhus.

Polisen har gripit en 33-årig man och en 24-årig kvinna, som befann sig i lägenheten, misstänkta för mord. De har i förhör berättat för polisen att ingen annan befanns sig i lägenheten vid knivskärningen.

Kvinnan släpptes efter förhör under lördagskvällen. Den 33-åriga mannen har anhållits på sannolika skäl misstänkt för mord. Han är känd av polisen sedan tidigare, bland annat misstänkt för misshandel.

Polisen vill ännu inte berätta om den anhållne mannen har erkänt mordet eller om han förnekar brott. Ytterligare förhör med mannen kommer att hållas under eftermiddagen.

Polisen har spärrat av lägenheten och har under natten och söndagsmorgonen bevakat området. Polisens tekniker har kallats till platsen och har påbörjat en teknisk undersökning.

Polisen har hittat en kniv i lägenhet, som misstänkts vara mordvapnet.

Något motiv till mordet är ännu inte känt.

Polisen har inga uppgifter om att den man som misstänks för mord ska ha varit påverkad vid dådet.
Citera
2008-07-07, 04:11
  #4
Medlem
Spår av nötters avatar
Gärningsmannens namn, är det bara att lämna ut det såhär?

Hörde namnet av en slump då någon förbipasserande talade telefon. Men det sprids snabbt och långt. Är hundra på efternamnet, hört det från andra källor också.

Gärningsmannen är enligt rykten även psykiskt instabil. Käkar en massa piller för att kunna vara normal osv. Men som sagt, kan vara rykten.


Vila i frid. Verkligen tråkigt detta. Mina tankar är i första hand hos bröderna!
__________________
Senast redigerad av Spår av nötter 2008-07-07 kl. 04:18.
Citera
2008-07-07, 04:46
  #5
Medlem
Spår av nötters avatar
M*c*e B*r*an

Hm? (Jag förstår inte riktigt varför, för att man inte ska kunna söka på det hursomhelst eller?


Edit: Som sagt, efternamnet har jag hört av några. Men förnamnet, kan vara nåt annat.
__________________
Senast redigerad av Spår av nötter 2008-07-07 kl. 04:53.
Citera
2008-07-07, 08:18
  #6
Medlem
laserlasses avatar
I går kväll när polisen hadde lämmnat lägenheten var det någon där och slog in dörren.
Citera
2008-07-07, 16:10
  #7
Medlem
Kryptos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
M*c*e B*r*an

Hm? (Jag förstår inte riktigt varför, för att man inte ska kunna söka på det hursomhelst eller?


Edit: Som sagt, efternamnet har jag hört av några. Men förnamnet, kan vara nåt annat.

Brukar bli ett jävla liv när man lämnar ut namn här, helst eftersom han inte är dömd än.
Citera
2008-07-08, 02:32
  #8
Medlem
eratocs avatar
Jag kände inte snubben personligen, men jag vet MÅNGA av mina vänner som var väldigt nära kompis till Jacob, och jag tycker detta är förjävligt alltså.

En tjejpolare är helt förstörd nu och verkar inte vilja förstå att det hänt heller, så jävla tragiskt att det inte är sant alltså. Många som sörjer snubben.

RIP Jacob.
__________________
Senast redigerad av eratoc 2008-07-08 kl. 02:35.
Citera
2008-07-08, 22:25
  #9
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Gärningsmannen är enligt rykten även psykiskt instabil. Käkar en massa piller för att kunna vara normal osv. Men som sagt, kan vara rykten.


Vila i frid. Verkligen tråkigt detta. Mina tankar är i första hand hos bröderna!

Det stämmer.

Hörde av en vårdare, att mördaren är: "Känd inom psykiatrin".

Den mördade var missbrukare.

Hur som helst så är det fördjävligt.

V.i.f.
Citera
2008-07-09, 08:36
  #10
Medlem
laserlasses avatar
Finns en bild på den Dödade i bilddagboken
http://alxnrmn.bilddagboken.se/p/main.html
(6 juli)
Citera
2008-07-18, 21:23
  #11
Medlem
bzls avatar
Jag kände också den dödade med familj.

Har kommit till min kännedom att en av förövarna har 7 tidigare anmälningar sedan tidigare för knivskärningar/hugg.

Känner även till förövarna en aning.

Var inblandad i det såkallade pizzabråket.


R.I.P
Citera
2017-10-21, 16:20
  #12
Medlem
Låt det gamla vara begravt, jo jag vet det. Men dethär fallet intresserar mig enormt. Någon som sitter på fup?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback