2008-07-06, 02:53
Medlem
r0xx0r my b0x0rs avatar
Hur r det mjligt att en installation kan ta en sdan lng tid verhuvudtaget, och fr att inte tala om hur lng tid det tar att avinstallera?

Vad r det egentligen som grs?
Citera
2008-07-06, 02:55
Medlem
supermassives avatar
Ja du. Det tog ven tid fr mig med. Men gillar du att redigera/manipulera eller vad du nu kan tnkas gra, s r det vrt vntan. Kolla p TV istllet, eller gr i ordning en macka?
Citera
2008-07-06, 12:01
Medlem
r vll inget att klaga ver? Det r ett stort program med mycket smfiler. Det tag lng tid att skriva smfiler till de flesta hrddiskar

Kolla p en film eller g ut och spring lnge, man mste kunna slita sig frn datorn en liten stund iaf (hur omjligt det n lter )
Citera
2008-07-06, 12:04
Medlem
Jag hade problem med avinstallationen istllet. Dock var det 6 st Adobe-program, men nd.

Hur svrt kan det vara att gra ett avinstallationprogram som sger:
-Delete folders.
-Remove registerkeys.

Det borde max ta ett par minuter att avinstallera, istllet tog det vl ca 1h.
Citera
2008-07-06, 13:28
Medlem
xciters avatar
Jag har aldrig upplevt ngra som helst bekymmer med lng installation av PS CS3.Har inte testat att avinstallera n.
Kanske du som har lngsam HD?
Citera
2008-07-06, 15:21
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Har en frga angende uppdatering av piratkopierade Adobe Cs3 produkter.

Samlar Adobe in Ip-adresser etc. p alla som uppdaterar med pirat-serials?

Kommer ihg att man vart varnad i NFO-filen nr man skulle installera Cs2 apps d programmen kontaktade adobes servrar under installationen.

Behver man vara orolig?
Citera
2008-07-08, 02:57
Medlem
r0xx0r my b0x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Ja du. Det tog ven tid fr mig med. Men gillar du att redigera/manipulera eller vad du nu kan tnkas gra, s r det vrt vntan. Kolla p TV istllet, eller gr i ordning en macka?

Klart det r vrt vntan, men jag frstr inte

Det r ju inte srskilt stort storleksmssigt, vad r det p 6-700mb?

Sl hrddisk vet jag faktiskt inte heller, helt ny formaterad dessutom. ^^
Citera
2008-07-08, 13:39
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0xx0r my b0x0r
Klart det r vrt vntan, men jag frstr inte

Det r ju inte srskilt stort storleksmssigt, vad r det p 6-700mb?

Sl hrddisk vet jag faktiskt inte heller, helt ny formaterad dessutom. ^^

photoshop r ett kodmssigt vldigt tungt program. drav den lnga installationstiden.'
jag anvnder autocad dagligen och att installera det tar ocks vldigt lng tid, drfr att det r s mycket kod som ska skrivas in p datorn
Citera
2008-07-08, 20:10
Medlem
r0xx0r my b0x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
photoshop r ett kodmssigt vldigt tungt program. drav den lnga installationstiden.'
jag anvnder autocad dagligen och att installera det tar ocks vldigt lng tid, drfr att det r s mycket kod som ska skrivas in p datorn

Ok ok!

Jag sjlv vet inte riktigt hur det gr till nr saker och ting installeras. Ngon som kanske har en enkel frklaring?
Citera
2008-07-09, 00:05
Medlem
Ratchers avatar
har ni avinstallerat det lilla harmlsa "spion" programmet ox? om inte s har ni en liten guide hr:

1 G p ner till starmenyn och skriv "regedit" p kr eller run om du har en engelsk variant av Windows.

2 Leta rtt p
"HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServices WinSock2ParametersNameSpace_Catalog5Catalog_Entrie s 0000000004"

3 dubbel klicka p
"Enabled=REG_DWORD:00000001"
och ndra det till
"Enabled=REG_DWORD:00000000"

4 Starta om Windows.

Hittar du inte den delen som heter "0000000004" s behver du inte oroa dig, sedan r Bonjour inte ett s stort hot, det r mest irriterande och relativt ondigt fr Photoshop. I program som te.x Modo (3D) anvnds Bonjour fr net-rendering. Men det r fortfarande irriterande att Bonjour startar som en service trots att du inte anvnder programmet i frga. Det r av den anledningen jag (och andra) anser att r SpyWare liknande. Men det liknar bara ett SpyWare, men det r inget SpyWare... (sger de fretag som anvnder Bonjour i alla fall).

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_%28..
http://www.fbmsoftware.com/spyware-net/a

busen heter Bonjour...
Citera
2008-07-09, 06:56
Medlem
r0xx0r my b0x0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratcher
har ni avinstallerat det lilla harmlsa "spion" programmet ox? om inte s har ni en liten guide hr:

1 G p ner till starmenyn och skriv "regedit" p kr eller run om du har en engelsk variant av Windows.

2 Leta rtt p
"HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetServices WinSock2ParametersNameSpace_Catalog5Catalog_Entrie s 0000000004"

3 dubbel klicka p
"Enabled=REG_DWORD:00000001"
och ndra det till
"Enabled=REG_DWORD:00000000"

4 Starta om Windows.

Hittar du inte den delen som heter "0000000004" s behver du inte oroa dig, sedan r Bonjour inte ett s stort hot, det r mest irriterande och relativt ondigt fr Photoshop. I program som te.x Modo (3D) anvnds Bonjour fr net-rendering. Men det r fortfarande irriterande att Bonjour startar som en service trots att du inte anvnder programmet i frga. Det r av den anledningen jag (och andra) anser att r SpyWare liknande. Men det liknar bara ett SpyWare, men det r inget SpyWare... (sger de fretag som anvnder Bonjour i alla fall).

http://en.wikipedia.org/wiki/Bonjour_%28..
http://www.fbmsoftware.com/spyware-net/a

busen heter Bonjour...

Sg den! Borta! Tack s mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in