• 3
  • 4
2008-07-07, 23:32
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Hahaha, ja det där stämmer. Kan inte förstå att jag kunde vara så naiv att jag var nöjd med det lilla. Idag är jag däremot betydligt mer stark och bestämd! Gäller bara att hitta rätt kock annars är jag hellre utan!

Jag har en rejäl fläskfilé men den är tyvärr upptagen.
Citera
2008-07-08, 07:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jasså, nu ska kvinnan vara värdinna, kock och den som är ansvarig för alla ev. fel? Nej du, skyll inte på kvinnan för att du misslyckats med att ta ansvar.
Jag har inga som helst problem med att både grilla, laga den övriga maten, vara värd och hinna med par öl och göra det bra.

Men jag förstår att man delar upp det för ska inte påstå att det inte blir lite stressigt.
Då är det bättre sätta den som är mindre bevandrad i matlagningen på grillen(med klara instruktioner såklart).

Planerar man väl så går det bra, sen om antalet gäster börjar springa iväg mot 20st då kan det bli jobbigt.

Sen har jag en kvinna som inte klara av att steka ett ägg eller koka gröt utan att det går åt skogen var och varannan gång.
Så kanske därför man engagerar sig extra på all matlagning och tar hand om den.
Hon frågar ofta när vi har fest/kalas om hon ska hjälpa till avböjer varje gång
Citera
2008-07-08, 13:57
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Men bara för att världens snabbaste manliga rallyförare kör snabbare än världens bästa kvinnliga rallyförare blir ju inta alla män bättre på att köra bil, eller?
Öhh, det är väll klart han är bättre på att köra rallybil eftersom han kan hantera den bättre än kvinnan.
Är du seriös lr bara ironisk? hoppas ironisk annars tkr ja synd om dig..
Citera
2008-07-08, 15:45
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Öhh, det är väll klart han är bättre på att köra rallybil eftersom han kan hantera den bättre än kvinnan.
Kallas troll.
Citera
2008-07-08, 18:58
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:

Tänk efter. Om världens bästa manliga kock lagar bättre mat än världens bästa kvinnliga kock, innebär då detta nödvändigtvis att män i allmänhet är bättre på att laga mat?
Citera
2008-07-08, 19:07
Medlem
kringlarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Tänk efter. Om världens bästa manliga kock lagar bättre mat än världens bästa kvinnliga kock, innebär då detta nödvändigtvis att män i allmänhet är bättre på att laga mat?
Såg nu att jag läst hennes inlägg fel, ber om ursäkt
Citera
2008-07-08, 20:07
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Såg nu att jag läst hennes inlägg fel, ber om ursäkt

Ursäkten accepteras så klart!
Citera
  • 3
  • 4