2008-07-06, 20:41
Medlem
Inte för att sticka ut hakan för mycket skulle jag vilja påstå att män är bättre kockar än kvinnor.
I sverige har 1 kvinna vunnit priset som årets kock sedan starten -83.
Sedan om detta beror på tävlingsinstinkt osv vet jag iofs inte.
Någon som har samma intryck?
Citera
2008-07-06, 20:52
Medlem
Psyko Dads avatar
När det kommer till matlagning så har jag överlåtit den biten till min pojkvänner. De gör det bättre helt enkelt.
Visst kan jag grilla en köttbit men de tycker att det är roligare så visst får de leka vid grillen medans jag tar en drink.
Citera
2008-07-06, 21:44
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
När det kommer till matlagning så har jag överlåtit den biten till min pojkvänner. De gör det bättre helt enkelt.
Visst kan jag grilla en köttbit men de tycker att det är roligare så visst får de leka vid grillen medans jag tar en drink.

Hmm, är det så man ska göra? Jag har alltid skött allt annat och aldrig haft tid för en drink, men grillkungen har kunnat sitta stilla och passa köttet och njuta av drinken/ölen. Tack för tipset, gud vad mycket jag lär mig i den här tråden!
Citera
2008-07-06, 21:47
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Anton-
Inte för att sticka ut hakan för mycket skulle jag vilja påstå att män är bättre kockar än kvinnor.
I sverige har 1 kvinna vunnit priset som årets kock sedan starten -83.
Sedan om detta beror på tävlingsinstinkt osv vet jag iofs inte.
Någon som har samma intryck?

Men bara för att världens snabbaste manliga rallyförare kör snabbare än världens bästa kvinnliga rallyförare blir ju inta alla män bättre på att köra bil, eller?
Citera
2008-07-06, 22:01
Medlem
Jag tror att när män grillar så fokuserar de bara på kolet och köttbiten. De sitter där och tittar och penslar och vänder och har sig.
En kvinna som grillar måste samtidigt springa ut och in och fixa med tillbehör, skala potatis eller hacka sallad. Inte konstigt att köttet blir galet då.
Om en man höll på med tusen saker samtidigt skulle han också misslyckas med grillandet.
Citera
2008-07-06, 22:34
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutegirl
Jag tror att när män grillar så fokuserar de bara på kolet och köttbiten. De sitter där och tittar och penslar och vänder och har sig.
En kvinna som grillar måste samtidigt springa ut och in och fixa med tillbehör, skala potatis eller hacka sallad. Inte konstigt att köttet blir galet då.
Om en man höll på med tusen saker samtidigt skulle han också misslyckas med grillandet.
Det är väl förihelvete ditt eget fel isf, att du lyckas skämma bort din man med att göra allt i köket..
Citera
2008-07-06, 22:52
Medlem
AnnaAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defyra
Det är väl förihelvete ditt eget fel isf, att du lyckas skämma bort din man med att göra allt i köket..

Jasså, nu ska kvinnan vara värdinna, kock och den som är ansvarig för alla ev. fel? Nej du, skyll inte på kvinnan för att du misslyckats med att ta ansvar.
Citera
2008-07-06, 22:56
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Jasså, nu ska kvinnan vara värdinna, kock och den som är ansvarig för alla ev. fel? Nej du, skyll inte på kvinnan för att du misslyckats med att ta ansvar.
Har jag missat allt? Jag gör allt vid matlagningen hemma... Tyckte det var så lustigt att hon skrev att kvinnor _MÅSTE_ göra ALLT när dom ska grilla.. Patetiskt
Citera
2008-07-06, 23:03
Medlem
Wie bitte?s avatar
Är man två som lagar mat och ska grilla så tar den ena tillbehören och den andra grillen.

Är man ensam som kock så ser man till att "keep it simple" vad gäller tillbehör - stor grönsallad med massa gott, potatissallad och kalla såser som man kan göra innan. Varmhållning i ugn som någon nämnde innan fungerar också utmärkt.
Måste man ha strips till så kan man ta ut fritösen och fritera bredvid grillen. Inga problem. Ska man ha varm sås så får man se till att ta pulversås eller göra nån ej lättskuren variant som kan återvärmas i kastrull på högst 5 minuter (när köttet ligger på eftersvettning innan uppskärning).

Ska det gnällas över att män vill grilla? Ja men grilla själva då för helvete, vad är problemet?
Citera
2008-07-06, 23:05
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAndersson
Hmm, är det så man ska göra? Jag har alltid skött allt annat och aldrig haft tid för en drink, men grillkungen har kunnat sitta stilla och passa köttet och njuta av drinken/ölen. Tack för tipset, gud vad mycket jag lär mig i den här tråden!
Ähh man förgiftar dem lite lagom i början av förhållandet bara så de mår lite illa, så har man en kock resten av förhållandet.
Skämt åsido så är jag en kratta i köket & klarar knappt av att koka vatten.
Så det där med att jag är social med gästerna & tar en drink ist & låter mannen greja maten är bäst för alla parter.
Citera
2008-07-07, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defyra
Jag talade inte om mig själv utan om män och grillar generellt.
Citera
2008-07-07, 23:04
Medlem
Antevantes avatar
Ärligt talat är jag så jävla less på dessa diskussioner om vem som är bäst på ditt och datt, man eller kvinna.

De 3 män du haft har uppenbareligen inte varit kunniga i grillningens ädla konst.
Jag har förvisso inte varit ihop med, men har upplevt kvinnor som är usla på matlagning, även en hel del män.

Det har liksom gått troll i de eviga diskussionerna om manligt och kvinnligt.
Sen vill jag bara tillägga att allt snack om kvinnlig simultankapacitet är en s.k. faktoid. JÄVLA SKITKÄRRING
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in