avinstallera ljud drivarna
Ta senaste chipset drivrutinerna och se till att dessa är uppdaterade och fungerar innan du installerar ljud.
Koppla bort raid .
Installera ljud voila presto sound
Du bör prova att installera / installera om drivrutinerna. Leta runt lite på ASUS hemsida så hittar du säkert.
Dubbelkolla även hårdvaran så att allt är inkopplat som det ska.
Kolla även inställningarna i kontrollpanelen (så inte "mute" är på eller liknande)
Vilket operativsystem/dist använder du?
Nej inte i windowsforumet för där (i windows) funkar ljudet. Utan det är i Ubuntu som det inte funkar. Så här står det när jag ska kolla om ljudet fungerar:
"audiotestsrc wave=sine freq=512 ! audioconvert ! audioresample ! gconfaudiosink profile=music: Kunde inte öppna ljudenheten för uppspelning."
När jag skriver lspci i terminalen så får jag fram följande om mitt ljudkort
Det är lite störande för jag hade tänkt gå över helt till Ubuntu, men som det är nu så går det tyvärr inte Som ni märker så är jag en nybörjare på området.
avinstallera ljud drivarna
Ta senaste chipset drivrutinerna och se till att dessa är uppdaterade och fungerar innan du installerar ljud.
Koppla bort raid .
Installera ljud voila presto sound
Om du kunde beskriva hur man gör så visst. Är ny på området så hade det gällt Windows så hade jag fixat det men inte här i Linux.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!