Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-01-29, 18:55
  #25
Medlem
Sternensoldats avatar
För framtida bruk kan ni i börsen spara en minneslapp där ni skriver Åbro Premium lättöl samt Gränges 2,1%.

Båda är helt godkända som dricköl en vardagskväll även om de naturligtvis ligger en bit bakom en vanlig öl. Gränges har jag alltid en 6-10 stycken i källarkylen och Åbro är favoriten när man är ute på långtur och stannar på vägkrog.
Citera
2023-01-29, 18:58
  #26
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternensoldat
För framtida bruk kan ni i börsen spara en minneslapp där ni skriver Åbro Premium lättöl samt Gränges 2,1%.

Båda är helt godkända som dricköl en vardagskväll även om de naturligtvis ligger en bit bakom en vanlig öl. Gränges har jag alltid en 6-10 stycken i källarkylen och Åbro är favoriten när man är ute på långtur och stannar på vägkrog.
Gränges är god. Jag gillar också Pripps Blå. Tycker den är god till husmanskost.
Citera
2023-01-29, 19:00
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazzo
Pripps 2,2% är riktigt god

Instämmer till full men den ska vara rejält kall då smakar den riktigt bra.
Citera
2023-01-29, 19:07
  #28
Medlem
Sternensoldats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Gränges är god. Jag gillar också Pripps Blå. Tycker den är god till husmanskost.

Ja, de små ljusblå burkarna som brukar finnas på snabbmatsinrättningar o.dyl. är en av de bättre. Hade dock glömt den i brådrasket.
Citera
2023-01-29, 19:09
  #29
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sternensoldat
Ja, de små ljusblå burkarna som brukar finnas på snabbmatsinrättningar o.dyl. är en av de bättre. Hade dock glömt den i brådrasket.
Den svalkar gott en varm sommardag!
Brukar ha med mig ett gäng när jag är på stranden
Citera
2023-01-29, 20:12
  #30
Medlem
WindowsSetups avatar
Pripps Blå är favoriten bland lättöl. Dricker alltid en sådan till lunch, ibland även till middag. Även Falcons bayerska lättöl funkar.

Köper dock bara på flaska, känns trevligare med en glasflaska på bordet än en burk.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback