Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
[...]
Kan ni inte införa regler mot dessa, ofta troll som moraliserar över kontroversiella ämnen som är kärnan i Flashback?
Om man inte gillar ämnet så behöver man inte bli medlem på forumet.
Jag blir tex inte medlem på ett matlagningsforum om jag hatar mat, då har jag inte där att göra.
Kan i sak hålla med om att moraliserande påståenden kring kontroversiella ämnen inte bidrar med mycket i trådarna. Moralpredikan är dock överlag inget jätteproblem här på FB, och jag tycker inte att det behövs några specifika regler mot det. Vad du som ämnesintresserad alltid kan göra är att RP'a inlägg som du tycker är oseriösa och inte tillför något i debatten.
Påståendet om att folk som inte gillar vissa ämnen inte har på FB att göra känns inte helt genomtänkt. Det helt upp till varje individuell medlem att själva välja de ämnen och trådar som h*n vill dela med sig sina åsikter kring. Så länge användaren håller sig till ämnet och har något vettigt att tillföra, så är det lugnt. Dessutom är det ju trots allt faktiskt så att man kan, och får lov att ha åsikter om ett ämne utan att för den sakens skull vara genuint intresserad av det.