• 1
  • 2
2008-07-05, 08:36
Bannlyst
I ett forum som tex behandlar narkotika som diskussionsämne så ska det inte behövas spammas med moraliserande pikar att knark är farligt och dumt osv.

I alternativa sexualiteter så ska medlemmar med originella fetisher slippa bli påhoppade hela tiden av moralpoliser.

Det är off topic att klaga på brist av moral för att ha intressen eller behov vilka inte gillas av alla.

Det förstör diskussionstråden när det klagas av folk som leker som moralpoliser.

Kan ni inte införa regler mot dessa, ofta troll som moraliserar över kontroversiella ämnen som är kärnan i Flashback?

Om man inte gillar ämnet så behöver man inte bli medlem på forumet.
Jag blir tex inte medlem på ett matlagningsforum om jag hatar mat, då har jag inte där att göra.
Citera
2008-07-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
I ett forum som tex behandlar narkotika som diskussionsämne så ska det inte behövas spammas med moraliserande pikar att knark är farligt och dumt osv.

I alternativa sexualiteter så ska medlemmar med originella fetisher slippa bli påhoppade hela tiden av moralpoliser.

Det är off topic att klaga på brist av moral för att ha intressen eller behov vilka inte gillas av alla.

Det förstör diskussionstråden när det klagas av folk som leker som moralpoliser.

Kan ni inte införa regler mot dessa, ofta troll som moraliserar över kontroversiella ämnen som är kärnan i Flashback?

Jag blir tex inte medlem på ett matlagningsforum om jag hatar mat, då har jag inte där att göra.

Så om man inte gillar en t.ex läggning så ska man inte få diskutera den? Det är ju yttrandefriheten som är kärnan i Flashback!
Citera
2008-07-05, 08:51
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
[...]
[...]
Citat:
0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic kan raderas utan förvarning och motivering.

https://www.flashback.org/rules#0.03
Räcker nog så.
Citera
2008-07-05, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Räcker nog så.
Uppenbart inte, annars hade jag inte startat tråden.

Problemet är stort och en uppdatering av regelverket skulle vara av vikt.
Citera
2008-07-05, 09:17
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Uppenbart inte, annars hade jag inte startat tråden.

Problemet är stort och en uppdatering av regelverket skulle vara av vikt.

Problemet är långsam moderering isåfall och antagligen dåligt med RP:s.

Håller dock med om att det är ett problem i en del forum med ett spammande av moralkakor som inte tillför diskussionen något, så lite hårdare med varningar och banningar där skulle inte skada.
Citera
2008-07-05, 09:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Problemet är långsam moderering isåfall och antagligen dåligt med RP:s.

Håller dock med om att det är ett problem i en del forum med ett spammande av moralkakor som inte tillför diskussionen något, så lite hårdare med varningar och banningar där skulle inte skada.
Då hade ett förtydligande i regelverket gjort det lättare med denna moderering.
Många inser inte att det är OT att moralisera.
Citera
2008-07-05, 09:28
Bannlyst
Citat:
[...]

Kan i sak hålla med om att moraliserande påståenden kring kontroversiella ämnen inte bidrar med mycket i trådarna. Moralpredikan är dock överlag inget jätteproblem här på FB, och jag tycker inte att det behövs några specifika regler mot det. Vad du som ämnesintresserad alltid kan göra är att RP'a inlägg som du tycker är oseriösa och inte tillför något i debatten.

Påståendet om att folk som inte gillar vissa ämnen inte har på FB att göra känns inte helt genomtänkt. Det helt upp till varje individuell medlem att själva välja de ämnen och trådar som h*n vill dela med sig sina åsikter kring. Så länge användaren håller sig till ämnet och har något vettigt att tillföra, så är det lugnt. Dessutom är det ju trots allt faktiskt så att man kan, och får lov att ha åsikter om ett ämne utan att för den sakens skull vara genuint intresserad av det.
Citera
2008-07-05, 11:10
Medlem
https://www.flashback.org/showthread.php?t=378180

Här är en genialisk trådstart som förstörs av en massa moralpoliser Tack vare alla moralkärringar så låstes tråden till slut.
Citera
2008-07-05, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit

Här är en genialisk trådstart som förstörs av en massa moralpoliser Tack vare alla moralkärringar så låstes tråden till slut.

Så du anser att bara de som håll med Roger Persson om att våldtäkter är roliga skulle ha skrivit i tråden?
Hela tanken med FB är att bryta sina åsikter med andra, många verkar tycka att en bra tråd är en där alla håller med varandra, vilket är helt galet.
När fjortisfjantar som Roger Persson skriver saker för att provocera vill han för övrigt ju ha motthugg så han blev väl bara glad.
Jag ser inget fel i att ha moraliska värderingar men det håller inte alla här med om, ergo en debatt, vilket är ju det vi skall ha.
Citera
2008-07-05, 12:07
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berwald
Citat:
Ursprungligen postat av Efraim Barkbit

Så du anser att bara de som håll med Roger Persson om att våldtäkter är roliga skulle ha skrivit i tråden?
Hela tanken med FB är att bryta sina åsikter med andra, många verkar tycka att en bra tråd är en där alla håller med varandra, vilket är helt galet.
När fjortisfjantar som Roger Persson skriver saker för att provocera vill han för övrigt ju ha motthugg så han blev väl bara glad.
Jag ser inget fel i att ha moraliska värderingar men det håller inte alla här med om, ergo en debatt, vilket är ju det vi skall ha.
1) Orsak till trådlåsning:
Citat:
Desutom är den felpostad och framför allt saknar den diskussionsunderlag.
2) Tråden postades i humor och lämplig diskussion kunde ha varit att TS argumenterade varför TS ansåg händelsen vara humoristisk och andra kunde ha argumenterat emot utan att komma med OT i form av moralkakor.
Citera
2008-07-05, 12:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legimitation
1) Orsak till trådlåsning:
2) Tråden postades i humor och lämplig diskussion kunde ha varit att TS argumenterade varför TS ansåg händelsen vara humoristisk och andra kunde ha argumenterat emot utan att komma med OT i form av moralkakor.

okej, jag missade att den var postad i Humor, men on topic är då att skriva att man inte fann händelsen rolig med motiveringen att det står i strid mot sin etiska värdegrund att skratta åt vidriga våldtäkter, d v s jag leverade vad moralnihilister skulle kalla en moralkaka men fullständigt on topic.
Citera
2008-07-05, 12:24
Bannlyst
Jag skulle tex kunna spamma ner alla trådar i dopingforumet med att anabola osv är farligt och dumt och lyckas vinkla det som on topic med lite klurighet.

Men då borde jag bannas, enligt min åsikt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in