2008-07-05, 02:17
Medlem
puckots avatar
Jag var på konsert förra helgen och stod med att par skor av storlek för liten i nästan 4 timmar. Plus resan på ungefär två timmar fram och tillbaka. Sen hade jag väl gått omkring på stan innan dess i två timmar eller nåt med.

Dom satt åt väldigt hårt och strampade runt fötterna. Och dan efter vaknar jag med att lilltån känns jävligt skum. Som att den är lite avdomnad, som att den tappat känseln osv.
Nästan som att jag fått blodstopp eller nåt. Känns som att cirkulationen av blodet inte riktigt är dom ska i den delen, som iövriga kroppen.

Och nu har det varit såhär i nästan 6 dagar. Kan det vara allvarligt? Eller är det bara så att lilltån blev så pass illa klämd att den bara behöver lite tid på sig att återställa allt och för att blodcirkulationen ska bli som vanligt osv.?
Citera
2008-07-05, 14:33
Medlem
ahamass avatar
En snabb fråga: har du känsel i tån? I fall du nyper lite lätt i tån, känns det då?
Om så, prova att massera tån lite och området kring. Kanske har du t.o.m ett sådant där fotbad med massagefunktion?
Citera
2008-07-06, 22:38
Medlem
puckots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahamas
En snabb fråga: har du känsel i tån? I fall du nyper lite lätt i tån, känns det då?
Om så, prova att massera tån lite och området kring. Kanske har du t.o.m ett sådant där fotbad med massagefunktion?

Mja, lite känsel har jag väl om jag känner eller nyper på lilltån, men det känns ändå som att den är lite nedsatt, att det känns inte på samma sätt som med övriga kroppen.

Jag har masserat lite nu och kanske att det har lättat en aning, men inte helt och hållet. Ska testa med fotbad med. Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in