2008-07-04, 22:55
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Även om Strand inte är någon av mina personliga favoriter har han ändå två em-medaljer. Så totalt jävla värdelös är han bevisligen inte.

För att muntra upp alla Strand-belackare kan jag meddela att han är en extremt smart jävel inom sitt gebit och att han sedan 10 år tillbaka kunnat få jättestatusjobb i USA och Kina och tjäna x antal miljoner dollar. Vilket han förmodligen kommer att göra nu.

Ni som är intresserade av vad han sysslar med, läs följande:

http://208.116.28.50/~staffans/en/prog.html

Och nej, jag fattar inte heller ett skit vad det handlar om.

Låter som en win-win situation med andra ord. Han slutar och børjar med något som ger honom personlig stimulans på ett ställe där han før oss åter kan placeras i den anonyma glømskeboxen tillsammans med Patrik Bodén, Robert Nordmark och Thomas "Poletten" Larsson.
Citera
2008-07-04, 23:07
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
och Thomas "Poletten" Larsson.

Jag vill inte höra ett enda ont ord om Polletten...
Citera
2008-07-04, 23:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afonso
Jag vill inte höra ett enda ont ord om Polletten...

En av førdelarna med att han är fast bosatt i "glømskeboxen"...

Åter till Skändningen av minnet av Staffans Elitkarriär nu.

/mod
Citera
2008-07-04, 23:21
Medlem
meons avatar
Citat:
Låter som en win-win situation med andra ord. Han slutar och børjar med något som ger honom personlig stimulans på ett ställe där han før oss åter kan placeras i den anonyma glømskeboxen tillsammans med Patrik Bodén, Robert Nordmark och Thomas "Poletten" Larsson.
Namnen du nämner är inte helt glömda än. Tror inte man glömmer Staffan Strand på ett tag heller.
Önskar trots allt att det finns en tre fyra fem vinnartyper i alla grenar inom friidrotten. Nu är det lite glest med sådana i den här grenen.
Citera
2008-07-04, 23:21
Medlem
Våffelnylles avatar
Citat:
Det är ju inte så kul att stå i skuggan av en som står i skuggan av en relik som näsgojsande står i skuggan av en näsgojsande kuban.

Ärligt talat trodde jag "den fantastiska karriären" redan var avslutad.
Strand < Holm < Sjöberg < Sotomayor?
Citera
2008-07-04, 23:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
Åter till Skändningen av minnet av Staffans Elitkarriär nu.
---

Var det inte det jag trodde...du är en genuint ond människa.
Nej men det har så många gånger varit pinsamt att se Staffan Strands minspel och kroppsspråk inför ett hopp...Stefan Holm är
med sina smånördiga tics en scout i jämförelse, Strand har på något vis orsakat rysningar, så osund har han tyckts mig. Att han kaxat och nästan alltid ändå misslyckats bidrar nog också till min negativa bedömning.
Citera
2008-07-05, 10:47
Medlem
absolut koffes avatar
Han kom faktiskt 6:a i OS finalen i Sydney 2000, på samma (!) resultat som 2:an.
Citera
2008-07-05, 12:22
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Han kom faktiskt 6:a i OS finalen i Sydney 2000, på samma (!) resultat som 2:an.

Där ser man... TS kanske var lite för snabb i sin utvärdering av Strand.
Citera
2008-07-05, 12:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Där ser man... TS kanske var lite för snabb i sin utvärdering av Strand.

Nej, det ändrar inget. Jag kommer alltid tycka att han är en sopa oavsett vad ni presenterar för resultat.
Citera
2008-07-05, 15:31
Medlem
McDoodles avatar
Tror inte många tycker det är synd att han lägger av, han har ändå alltid stått i skuggan av Holm eller varit skadad.
Citera
2008-07-06, 00:59
Medlem
Citat:
Ärligt talat trodde jag "den fantastiska karriären" redan var avslutad.

Det trodde jag också tills jag för någon dag sedan såg att S.Strand vann sin gren i lag-SM på måttliga 2,12
Citera
2008-07-06, 01:37
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det trodde jag också tills jag för någon dag sedan såg att S.Strand vann sin gren i lag-SM på måttliga 2,12

Ett logiskt slut på en storslagen elitkarriär. Var Sunnerborn och Garpenborg också med? Ricky? Gunder? LagSM drar ju alltid till sig de stora talenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in