2008-07-06, 11:57
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Äntligen!!

Glömmer aldrig när han efter att ha rivit ut sig låg kvar på mage på mattan och bankade med händerna som en treåring. Så här i efterhand känns det egentligen ganska kul, en just då skämdes man ögona ur sig då han olyckligtvis var iklädd svensk landslagsdräkt.

Det mest pinsamma med honom var nog ändå att han alltid skröt om hur bra han var. Det gick väl till nöds att acceptera så länge han var på topp, men de sista åren har det varit direkt outhärdligt.
Citera
2008-07-06, 14:51
Medlem
absolut koffes avatar
Pinsammaste var ändå hans "dans" när han klarade en höjd, han vickade lite på höfterna.

Och vid nån tävling gjorde han huvud-axlar-knä-och tå varje gång han klarade.
Citera
2008-07-06, 19:03
Medlem
De som är lite roligt är ju att han som han själv säger, en 10årig karriär på alitnivå nu är slut. Eh, han har ju knappt hoppat en tävling sen 2003 och har alltså varit borta mer eller mindre helt och hållet den andra halvan av den där 10-årsperioden.

Jag minns att de faktiskt bara va några år sedan som folk blandade ihop honom med stefan holm. Lika gamla, ungefär lika smarta osv, sen har Holm bärgat hem de ena guldet efter de andra och Strand försvunnit.

Om jag ska va ärlig så har jag inte tänkt på killen under flera år
Citera
2008-07-06, 23:16
Medlem
zizacons avatar
weird.. jag trodde han hade lagt av för länge sen. Har ju inte sett fanskapet alls på någon tävling. Inte för jag följer allting men Holm ser man ju ganska ofta.
Citera
2008-07-07, 16:57
Medlem
ubersantas avatar
NU förpassas Strand till samma sida i historieboken som bl.a. Wallenlind och Sara Wedlund

grattis!
Citera
2008-07-07, 23:20
Medlem
Jimmy Hjorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
NU förpassas Strand till samma sida i historieboken som bl.a. Wallenlind och Sara Wedlund

grattis!

Vilken då? "Personer som kunnat bli supermodeller, men istället blev framgångsrika idrottare"?
Citera
2008-07-07, 23:33
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Även om Strand inte är någon av mina personliga favoriter har han ändå två em-medaljer. Så totalt jävla värdelös är han bevisligen inte.

För att muntra upp alla Strand-belackare kan jag meddela att han är en extremt smart jävel inom sitt gebit och att han sedan 10 år tillbaka kunnat få jättestatusjobb i USA och Kina och tjäna x antal miljoner dollar. Vilket han förmodligen kommer att göra nu.

Ni som är intresserade av vad han sysslar med, läs följande:

http://208.116.28.50/~staffans/en/prog.html

Och nej, jag fattar inte heller ett skit vad det handlar om.

Hmm... 'extremt smart djävel'?

Bannern på hans sajt: "Staffan Strand 1999-2002"

Länkarna på hans sajt pekar mot en hd, sannolikt hans egen
dator. Omöjlig ekvation, en spegling av en teoretisk super-
impossible-son~of~a~bitch
; FTP - i Strands version - 'Fanatisk Toppfigur Perhaps'.

Han tillhör antagligen den sortens demonintelligenser,
som utflippade försvinner i anonymitetens dimridåer.
Gissar att vi aldrig kommer att läsa om några nya
framgångar för denne särling.

Nu kan han inte ens leva på hoppet...
Senast redigerad av Ådärkomdenja 2008-07-07 kl. 23:55.
Citera
2008-07-08, 00:00
Medlem
Haha, kommer ihåg när man var mindre och man _alltid_ blandade ihop Staffan Strands och Stefan Holms namn.
Citera
2008-07-08, 00:19
Medlem
Svejks avatar
Ja, en helt ok höjdhoppare var han ju.
Han borde lärt sig vara tyst bara. Han förstörde sitt varumärke helt och hållet med att ställa upp i intervjuer. Sponsorerna vred nog sig i stolarna varje gång den här uppvarvade jönsen var i rutan.
Citera
2008-08-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Ja, en helt ok höjdhoppare var han ju.
Han borde lärt sig vara tyst bara. Han förstörde sitt varumärke helt och hållet med att ställa upp i intervjuer. Sponsorerna vred nog sig i stolarna varje gång den här uppvarvade jönsen var i rutan.

Vad tänker du då på för uttalanden?

Är de överhuvudtaget någon som kunnat läsa om vad de står i hans artikel om en tillbakablick på en fantastisk elitkarriär är över. Varför han han uppdaterat en sida som inte funkar?
Citera
2008-08-13, 21:54
Medlem
Svejks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Vad tänker du då på för uttalanden?

Är de överhuvudtaget någon som kunnat läsa om vad de står i hans artikel om en tillbakablick på en fantastisk elitkarriär är över. Varför han han uppdaterat en sida som inte funkar?
Inga särskilda uttalanden alls egentligen.

Jag menar att Staffan Strand inte precis var media material, oavsett om han sen pratade om sina skador, sin enorma talang, sina träningsframsteg, att han inte riktigt var i form eller vad det nu var som för tillfället hindrade honom att ta världsrekord just den dagen.
Samtidigt som han gav intrycket av ett rus av överdosering starkt kaffe.

Man behöver inte vara specialutbildad i beteendevetenskap för att inse att Staffan är lite så där på gränsen som en del är.

Snabb sökning gav dock ett typexempel
http://www.pertexasjohansson.se/?page=blogg&blogg=136
Citera
2012-05-19, 12:57
Medlem
Ledarens avatar
Någon som sett Staffan Strands hemsida? Tyckte den var rätt rolig och speglar hans karriär rätt bra.

www.staffanstrand.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in