Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2008-11-13, 03:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
HeHe...det verkar vara en hemvävd typ din namne...tapeter och färg verkar vara av intresse. Inte riktigt samma inriktning om man säger så. men han har ju inte tagit din avatar va?

OnT; jag har sett min avatar kopierad på ett par användare men har inte brytt mig. Om jag skulle ångra mig så har ju jag den enda originalbilden obeskuren (finns inte upplagd någonstans). Det borde väl räcka som bevis på avatarstöld.

Ditt användarnamn bör inte likna någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mer unikt. Den som medvetet registrerar ett namn som kan förväxlas med någon annan på forumet i syfte att sabotera blir avstängd
Citera
2008-11-13, 17:27
Bannlyst
om detta stämmer:
Citat:
Ditt användarnamn bör inte likna någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mer unikt. Den som medvetet registrerar ett namn som kan förväxlas med någon annan på forumet i syfte att sabotera blir avstängd.
Hur kommer det sig då att "Fireflyy" inte bannats/avstängts?

Och ursäkta att jag skriver med användare två idag.
Citera
2008-11-13, 17:59
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireflyII
om detta stämmer:

Hur kommer det sig då att "Fireflyy" inte bannats/avstängts?

Och ursäkta att jag skriver med användare två idag.

Sådant sker inte automatiskt utan något man måste ta kontakt med moderator om man vill att det tas upp i outlaw. Ingen bevakar alla konton som finns och de som kommer nya. Regln är till för att kunna stävja missbruk.
Citera
2008-11-13, 18:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
[1] Notera att avataren är utesluten skriftligt ur denna mening. På grund av detta ser jag det som att moderatorer som åtgärdar avatarstölder följer moralen istället för de skriftliga reglerna. Regeln som behandlar användandet av liknande användarnamn behandlar inte användandet av identiska avatarer och därav borde det i dagsläget inte vara ett regelbrott och därav inte straffbart.
Det här är väl inget forum för renodlade jurister heller där regelverket ska bestå av juridiskt formulerade texter? Det är heller ingen lekstuga för barn, det är ett forum för vuxna människor. Alltså gäller även sunt förnuft på forumet, man stjäl helt enkelt inte någon annans avatar! Hur svårt kan det vara egentligen?
Citera
2008-11-13, 19:07
Medlem
TeutonicWarriors avatar
Jag har en fråga gällande den här regeln p.g.a. nyfikenhet: Om jag väljer en avatar -utan att vara medveten om att X har den- kan jag då bli tvingad att byta till en annan, även om bilden i fråga är välkänd eller väldigt vanligt förekommande på Internet?

Nu tror jag inte att jag kommer att få några problem med det här, då jag inte har någon avsikt att byta avatar under en lång tid framöver, utan det här är mest p.g.a. nyfikenhet som sagt.

/Teutonic Warrior
Citera
2008-11-13, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Sådant sker inte automatiskt utan något man måste ta kontakt med moderator om man vill att det tas upp i outlaw. Ingen bevakar alla konton som finns och de som kommer nya. Regln är till för att kunna stävja missbruk.
Mm tack men jag HAR tagit kontakt med moderatorer direkt när jag såg det. Ändå händer ingenting. Olustigt. Jag misstänker att denne pm:ar folk som tror att det är jag.
Citera
2008-11-13, 21:53
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeutonicWarrior
Om jag väljer en avatar -utan att vara medveten om att X har den- kan jag då bli tvingad att byta till en annan, även om bilden i fråga är välkänd eller väldigt vanligt förekommande på Internet?
Det råder delade meningar, men om du har modifierat bilden så kommer du med största sannolikhet inte att tvingas byta.
Citera
2008-11-13, 22:24
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Mm tack men jag HAR tagit kontakt med moderatorer direkt när jag såg det. Ändå händer ingenting. Olustigt. Jag misstänker att denne pm:ar folk som tror att det är jag.

Ok jag tar upp det och meddelar dig via pm. Har du inte hört något får du gärna påminna mig via pm.
Citera
2008-11-13, 23:32
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Och så drar du till med en FireflyII för att ytterligare öka förvirringen
Citera
2008-11-14, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Ok jag tar upp det och meddelar dig via pm. Har du inte hört något får du gärna påminna mig via pm.
Tack!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in