Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-07-14, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Inte så svårt att bevisa det. Bara att kolla datum för när den lades till. Du har t.ex. haft din sedan 2008-07-10, 08:28:28.

Jo men jag och tydligen ödlan också menar att det inte står något i reglerna angående avatarstöld.

Dessutom är det konstigt att flytande_argot fick den användaren avstängd medans den som stal min avatar inte blev det.

Namnen var ju ändå inte exakt samma, men om det nu var namnen som gjorde det varför väger namnet mer än avataren? Det finns tydligen skilda meningar om detta.
Citera
2008-07-15, 11:26
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantomBlot
Inte så svårt att bevisa det. Bara att kolla datum för när den lades till. Du har t.ex. haft din sedan 2008-07-10, 08:28:28.

Skulle du kunna peka exakt var i regelverket det står att det är otillåtet att använda samma avatar som andra användare? Att ni åtgärdar det och kan ta reda på vem som satt vilken avatar när vet jag redan om.
Citera
2008-07-15, 14:03
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Jo men jag och tydligen ödlan också menar att det inte står något i reglerna angående avatarstöld.

Dessutom är det konstigt att flytande_argot fick den användaren avstängd medans den som stal min avatar inte blev det.

Namnen var ju ändå inte exakt samma, men om det nu var namnen som gjorde det varför väger namnet mer än avataren? Det finns tydligen skilda meningar om detta.

Jag känner inte till ditt fall men gällande flytande_argot var det ju medvetet att sabotera och det leder til bann enligt regelverket.

Citat:
Ditt användarnamn bör inte likna någon annan etablerad användare. Om detta upptäcks efter registrering så kan användaren tvingas ändra sitt namn till ett mer unikt. Den som medvetet registrerar ett namn som kan förväxlas med någon annan på forumet i syfte att sabotera blir avstängd.
Citera
2008-07-15, 14:23
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ödlan
Skulle du kunna peka exakt var i regelverket det står att det är otillåtet att använda samma avatar som andra användare? Att ni åtgärdar det och kan ta reda på vem som satt vilken avatar när vet jag redan om.

Ett regelverk kan inte ta upp alla tänkbara situationer som kan uppstå och då får man göra en tolkning om vad syftet med regeln är. Men visst, det är väl inte svårare att ordet "avatar" läggs till på lämpliga ställen i 0.05 så är alla nöjda och belåtna.
Citera
2008-07-15, 14:45
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Ett regelverk kan inte ta upp alla tänkbara situationer som kan uppstå och då får man göra en tolkning om vad syftet med regeln är. Men visst, det är väl inte svårare att ordet "avatar" läggs till på lämpliga ställen i 0.05 så är alla nöjda och belåtna.

Bra ett rakt svar från en mod, men då kan jag komma med ytterligare en fråga, modifierade bilder av någon medlems avatar, kommer det vara ok?
Citera
2008-07-15, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro

Men just nu står det ju inget om avatarer, så egentligen är det väl fritt fram tills ni skrivit in detta? Det är iaf så jag förstått det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag känner inte till ditt fall men gällande flytande_argot var det ju medvetet att sabotera och det leder til bann enligt regelverket.

Ptja, du kan ju gå in och läsa tråden. Flytande Argot kopian hade dessutom 0 inlägg, min hade flera.
Citera
2008-07-15, 15:23
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ptja, du kan ju gå in och läsa tråden. Flytande Argot kopian hade dessutom 0 inlägg, min hade flera.

Vilken tråd och vad hette den som var lika som dig?

Flytande Argot kopian vet du inget om du vet att vi kan radera inlägg va?
Citera
2008-07-15, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Vilken tråd och vad hette den som var lika som dig?

Flytande Argot kopian vet du inget om du vet att vi kan radera inlägg va?

Finns länk i början av tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Iof en nollpostare, men det skiljer ju bara ett understreck.
Citera
2008-07-15, 16:46
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:

Lär väl säga något eftersom jag diskuteras i tråden.

Så här står det ju också i mitt första inlägg:

Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Den här personen kan ju iof ha skickat PM till en massa folk som trott att det var jag?

Sånt syns ju inte?

Sedan är det ju på det viset att eftersom användarnamnen är understrykna med ett streck i forumet så skulle det inte funnits någon synlig skillnad mellan Flytande_argot och Flytande argot, de skulle sett identiska ut. Det kan väl inte vara okej? Den enda anledningen till att någon reggade det nicket med exakt samma avatar som jag har var ju att skapa förvirring och låtsas vara mig?
Citera
2008-07-15, 22:47
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Han bytte ju när det uppdagades att du hade avataren alltså inget sabotage.
Citera
2008-11-13, 00:22
Bannlyst
https://www.flashback.org/member.php?u=295396

Vem vare?

Edit : Hade kunnat låta honom/henne fortgå om han inte verkade så kunnig. Jag har iaf ett rykte att tänka på.
Citera
2008-11-13, 00:51
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
https://www.flashback.org/member.php?u=295396

Vem vare?

Edit : Hade kunnat låta honom/henne fortgå om han inte verkade så kunnig. Jag har iaf ett rykte att tänka på.
HeHe...det verkar vara en hemvävd typ din namne...tapeter och färg verkar vara av intresse. Inte riktigt samma inriktning om man säger så. men han har ju inte tagit din avatar va?

OnT; jag har sett min avatar kopierad på ett par användare men har inte brytt mig. Om jag skulle ångra mig så har ju jag den enda originalbilden obeskuren (finns inte upplagd någonstans). Det borde väl räcka som bevis på avatarstöld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in