2008-07-04, 13:28
Medlem
Hamstrutss avatar
tjena.

satt igår och försökte fräscha upp datorn. big mistake

jag avinstallerade drivrutinerna till grafikkortet

ett nvidia geforce 6600

sen installerade jag nya drivers som jag fick av en polare som skulle va bättre än det jag redan hade

då sluta nätverkskortet att fungera. och jag hittar inte orginalcdn till moderkortet. jag hittar heller inga drivers på nätet. har googlat utav helvete och hittar bara chipset och audio drivers.

moderkortet är ett asus A8N - SLI icke premium eller deluxe som jag vet att det finns därute.

sitter hemma hos farsan nu för jag har inge internet hemma öht.

kvick hjälp önskas

//hamstruts
Citera
2008-07-04, 13:56
Medlem
eXklusivts avatar
Var har du köpt datorn? ett tips är att ringa dit o fråga.
Citera
2008-07-04, 14:22
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
tjena.

ett nvidia geforce 6600

sen installerade jag nya drivers som jag fick av en polare som skulle va bättre än det jag redan hade

då sluta nätverkskortet att fungera. och jag hittar inte orginalcdn till moderkortet. jag hittar heller inga drivers på nätet. har googlat utav helvete och hittar bara chipset och audio drivers.

moderkortet är ett asus A8N - SLI icke premium eller deluxe som jag vet att det finns därute.

kvick hjälp önskas

//hamstruts

Både Premium och Delux använder sig av samma Ethernet (drivisar) så prova med den till ditt kort då det är samma i grunden. Eftersom Asus har glömt drivisarna på hemsidan till just ditt kort så är det värt en test. Om det inte går så skicka ett trevligt mail till supporten. Bör inte ta så lång tid att få hjälp.

Länk till delux/premium LAN drives:
http://support.asus.com/download/dow...map&mapindex=5
Citera
2008-07-04, 15:35
Medlem
MyteNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
tjena.

ett nvidia geforce 6600

kvick hjälp önskas

//hamstruts

Chipset är för det integrerade nätverkskortet bland annat, bara att ta hem från far din och installera.
Citera
2008-07-04, 15:40
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Eftersom Asus har glömt drivisarna på hemsidan till just ditt kort så är det värt en test.

Nåt fel på att plocka drivrutinerna direkt från www.nvidia.com ?

A8n låter som ett nforce-baserat moderkort.
Citera
2008-07-04, 19:54
Medlem
Hamstrutss avatar
ja får tacka alla för hjälpen !

stort tack.

jag hittade orginalskivan under tv bänken, har gjort 2 kopior på den så detta inte händer igen.

men tack ska ni ha allihop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in