2008-07-04, 13:08
Medlem
Craves avatar
Jag satt och jobbade med datorn och såg att windows hade hämtat uppdateringar, så jag startade om datorn. Nu kommer jag bara till det läge innan inloggningen. Dvs "windows startas..."

Jag har testat att starta om datorn några ggr, men kommer aldrig till inloggningen.

Vad göra??
Citera
2008-07-04, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crave
Jag satt och jobbade med datorn och såg att windows hade hämtat uppdateringar, så jag startade om datorn. Nu kommer jag bara till det läge innan inloggningen. Dvs "windows startas..."

Jag har testat att starta om datorn några ggr, men kommer aldrig till inloggningen.

Vad göra??
Gå in i fesäkert läge och återställ datorn några dar. Det gör du genom att trycka F8 (troligtvis F8 kan va annan) i uppstarten.
Citera
2008-07-04, 13:24
Medlem
Craves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
Gå in i fesäkert läge och återställ datorn några dar. Det gör du genom att trycka F8 (troligtvis F8 kan va annan) i uppstarten.

Ok tack, ska testa!
Citera
2008-07-04, 16:46
Medlem
cannaBes avatar
Annars felsäkert läge > kolla om du har fått Service Pack 3.. Isåfall gissar jag att du har en AMD processor och en HP maskin Bara avinstallera det på kontrollpanelen > lägg till / ta bort program
Citera
2008-07-05, 14:07
Medlem
Craves avatar
Nix, har inte AMD eller HP. Har Intel samt toshiba.
Grejjen är den att jag gissar att anledningen kan vara att jag installerade sp2 för att få movie maker att fungera igen. Vet att det inte är ett bra redigeringsprogram, men det räcker för det jag ska göra. Efter nyinstallation av SP2 (som fick movie maker att funka igen) ville den uppdatera sig och efter uppdateringarna fick jag inte igång datorn igen (kom till windows startas läget).
Nu har jag gjort en systemåterställning till innan jag installerade SP2 igen. Movie maker fungerar inte och jag sitter å funderar över om jag ska installera SP2 på nytt och se om jag får det att funka denna gång.

Frågan är ju varför jag inte kom till inloggningen. Kan nyinstallation av SP2 göra att det blir fel, nån som vet? Och isf, vad kan jag göra för att få det att funka en gång för alla?
Håller på med viruscan (NOD 32) nu och har tydligen haft endel infekterade filer, vet inte om det har med det hela att göra...?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in