2008-07-04, 00:35
Medlem
Jaymz_Hs avatar
Jag har ett riktigt irriterande problem som jag mste f hjlp med.
Nr jag kopplar in mitt headset i datorn s fr jag inget ljud i varken Teamspeak eller Skype. Mikrofonen fungerar inte heller, det r hopplst!

Alla andra ljud verkar fungera, men inget i dessa program.

Hlp me!
Citera
2008-07-04, 01:12
Medlem
linkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaymz_H
Nr jag kopplar in mitt headset i datorn s fr jag inget ljud i varken Teamspeak eller Skype. Mikrofonen fungerar inte heller, det r hopplst!

Hlp me!

Kolla i bde skype och teamspeak att du har valt rtt inspelningsklla, det kan vara den som strular. Nu vet jag inte hur det serut i vista men du borde kunna hitta dina ljudinstllningar p kontrollpanelen.

Justja testa ven om du fr ntt inspelat p ljudinspelaren i Windows! Finns under Tillbehr-Underhllning, p XP dock men det r vll ntt liknande p vista tror ja
Citera
2008-07-04, 01:20
Medlem
TheCazes avatar
Varje gng efter att jag har formaterat om datorn min s mste jag ladda ner drivrutiner fr att inspelning av ljud ska fungera, micken allts.

Fast att jag kan spela upp ljud men inte spela in. Men sen s funkar det prima.
Citera
2008-07-04, 14:09
Medlem
Jaymz_Hs avatar
Jag vet inte vilket ljudkort jag har, annars hade jag laddat ner drivrutiner.. Jag r inte hightech p datorer
Citera
2008-07-04, 14:21
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Jag vet inte vilket ljudkort jag har, annars hade jag laddat ner drivrutiner.. Jag r inte hightech p datorer

Ladda ner Everest, http://www.lavalys.com/ , och installera det och starta.
D kan du se vad du har fr kort, om det inte syns i Enhetshanteraren, kolla dr frst!
Citera
2008-07-04, 14:28
Medlem
k0das avatar
Citat:

Hlp me!
det kan inte vara ngot som talats om tex hr: https://www.flashback.org/showthread.php?t=701527 ?

dvs att du skulle ha missat att kra programmen i admin mode.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in