2008-07-03, 22:56
Medlem
Zkullocks avatar
Hejsan!
Jag sitter nu här med lite funderingar kring dessa två maskiner (läs topic).
Det är så att jag funderar på vad som är bäst att köpa för att streama mina filmer samt musik.
Jag är sjukt sugen på en Time capsule för detta. Men den kostar då lite granna.
Kan jag skaffa en air port extreme och koppla den med min externa HDD för att få tillgång till mina filer? Eller är Time capsule mitt enda val för detta?
Tanken är att jag ska ha så lite kablar som möjligt här hemma då jag bor trångt samt hatar kablar.
Så kära flashbackare, vad är mit val i denna fråga? Går det ens att sköta det jag vill med en Air port extreme samt extern hårddisk? Eller måste jag ha en Time Capsule?

Skall tillägga att jag vill kunna ha tillgång till mina filer trådlöst för att sedan skicka bild signalerna till min projektor via VGA kabeln från macbooken.
Citera
2008-07-03, 22:59
Medlem
Sgt John Keels avatar
Det fungerar med vilket som.

/Adrian
Citera
2008-07-04, 00:42
Medlem
-th-s avatar
Har en time capsule i hemmet. Allt jag kan säga om den är att den ser bra ut men låter lite. Smidig apparat är det iallafall.
Citera
2008-07-04, 06:54
Medlem
Jag måste tyvärr meddela att jag inte alls är nöjd med min TC som kostade drygt 5 k. Tycker att hastigheten är väldigt dålig på den och ja, den låter brutalt mycket när den kör sin grej.

Dock kan man lagra en heeel del på den vilket gör den bra, men att streama är kanske inte det bästa om man gör det trådlöst. bättre att ha en tp sladd eller dra över filerna man vill använda innan man tittar på dem
Citera
2008-07-05, 10:47
Medlem
Nefcairions avatar
!

haft min TC i 2 dagar och är ypperligt nöjd.......fungerar felfritt och synca med itunes och streama till min apple tv går mycket smidigare.

har även kopplat in en extern i den och även det funkar felfritt
Citera
2008-07-05, 11:21
Medlem
-th-s avatar
Se om du kan köpa den på öppet köp någonstans och prova den i några dagar.
Citera
2008-07-08, 20:14
Medlem
Nefcairions avatar
!

lite info bara, har kopplat min externa hd till timecapsules usb uttag och överföra filer från TC till extern tar ett bra tag. För 2.7 gb har de tagit ca 20 minuter men från att föra över från min Imac hårdisk till TC så går samma fil på 4 minuter så de flyter på bra men usb porten är rena flaskhalsen.
Citera
2008-07-08, 20:39
Medlem
Zkullocks avatar
Jag är tacksam för de svar jag har fått i denna tråd, men jag har tagit beslutet att inhandla en Tvix istället då det uppfyller många mer utav de behov jag har!
Tackar och bockar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in