2008-07-03, 22:56
Medlem
Zkullocks avatar
Hejsan!
Jag sitter nu hr med lite funderingar kring dessa tv maskiner (ls topic).
Det r s att jag funderar p vad som r bst att kpa fr att streama mina filmer samt musik.
Jag r sjukt sugen p en Time capsule fr detta. Men den kostar d lite granna.
Kan jag skaffa en air port extreme och koppla den med min externa HDD fr att f tillgng till mina filer? Eller r Time capsule mitt enda val fr detta?
Tanken r att jag ska ha s lite kablar som mjligt hr hemma d jag bor trngt samt hatar kablar.
S kra flashbackare, vad r mit val i denna frga? Gr det ens att skta det jag vill med en Air port extreme samt extern hrddisk? Eller mste jag ha en Time Capsule?

Skall tillgga att jag vill kunna ha tillgng till mina filer trdlst fr att sedan skicka bild signalerna till min projektor via VGA kabeln frn macbooken.
Citera
2008-07-03, 22:59
Medlem
Sgt John Keels avatar
Det fungerar med vilket som.

/Adrian
Citera
2008-07-04, 00:42
Medlem
-th-s avatar
Har en time capsule i hemmet. Allt jag kan sga om den r att den ser bra ut men lter lite. Smidig apparat r det iallafall.
Citera
2008-07-04, 06:54
Medlem
Jag mste tyvrr meddela att jag inte alls r njd med min TC som kostade drygt 5 k. Tycker att hastigheten r vldigt dlig p den och ja, den lter brutalt mycket nr den kr sin grej.

Dock kan man lagra en heeel del p den vilket gr den bra, men att streama r kanske inte det bsta om man gr det trdlst. bttre att ha en tp sladd eller dra ver filerna man vill anvnda innan man tittar p dem
Citera
2008-07-05, 10:47
Medlem
Nefcairions avatar
!

haft min TC i 2 dagar och r ypperligt njd.......fungerar felfritt och synca med itunes och streama till min apple tv gr mycket smidigare.

har ven kopplat in en extern i den och ven det funkar felfritt
Citera
2008-07-05, 11:21
Medlem
-th-s avatar
Se om du kan kpa den p ppet kp ngonstans och prova den i ngra dagar.
Citera
2008-07-08, 20:14
Medlem
Nefcairions avatar
!

lite info bara, har kopplat min externa hd till timecapsules usb uttag och verfra filer frn TC till extern tar ett bra tag. Fr 2.7 gb har de tagit ca 20 minuter men frn att fra ver frn min Imac hrdisk till TC s gr samma fil p 4 minuter s de flyter p bra men usb porten r rena flaskhalsen.
Citera
2008-07-08, 20:39
Medlem
Zkullocks avatar
Jag r tacksam fr de svar jag har ftt i denna trd, men jag har tagit beslutet att inhandla en Tvix istllet d det uppfyller mnga mer utav de behov jag har!
Tackar och bockar fr mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in