2008-07-03, 20:39
Bannlyst
(statar en egen tråd om detta) bakgrunden finns här:
https://www.flashback.org/showpost....0&postcount=22

Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Vad jag ville ha sagt var att jag antar att åtskilliga dukade under, några återvände till sin ursprungsort och andra, antagligen ett stort antal, flyttade utomlands åren närmast efter kriget

Jag antar att du har en pålitlig källa för att 33 000 valde att åka utomlands...
och ändå stämmer det inte om du påstår att 30 000+ återvände till Holland - drygt 5 000 kom tillbaka från lägren - av 101 000.
En helvetes massa människor saknades - Hollands folkräkning var vid tiden bland Europas noggrannaste, det är därför det är extra intressant med Holland. Vilket vetenskapligt värde tycker du det har att rycka på axlarna och lättvindigt påstå "De flyttade väl utomlands"?
Citera
2008-07-04, 13:56
Medlem
Överliggarens avatar
Tycks som det blir en allt vanligare teknik bland vissa Shoa-troende att rycka citat ur sitt sammanhang för att ge intryck av att de fått något på kroken. Varför återger du bara ett av mina inlägg som till och med följdes av ett frågetecken utan att hänvisa till den aktuella sidan?

Då får väl jag göra det då. Där har du har redan fått en replik i svar #23:

https://www.flashback.org/showthrea...=701722&page=2

Spam. Stäng tråden.
Senast redigerad av Överliggaren 2008-07-04 kl. 14:07.
Citera
2008-07-04, 15:08
Bannlyst
Citat:
Tycks som det blir en allt vanligare teknik bland vissa Shoa-troende att rycka citat ur sitt sammanhang för att ge intryck av att de fått något på kroken.

Jag lyfte ur detta för att undvika gå off topic i den andra tråden. Tråden handlade om vilka bevis som förnekare godkänner.
Nu har du all chans att försvara dina teorier om "bluffen" som de lömska judarna kokat ihop. Om inte 96 000 döda av 101 000 av främmande makt bortrövade människor är mord, så var är då mord?
Citera
2008-07-24, 19:07
Bannlyst
Överliggaren, jag väntar på att du skall ta tag i detta.
Misslyckades du med att belägga att de försvunna holländska judarna rest bort av fri vilja och aldrig hört av sig sedan dess, verkar vi ha med ett kriminalfall att göra.

För som sagt:

Om inte 96 000 döda av 101 000 av främmande makt kidnappade civila människor är mord, så var är då mord?
Citera
2008-07-25, 18:46
Bannlyst
Överliggaren, vilka är dina teorier hur dom dog? De flesta skeppades till Auschwitz.

De dog väl av tyfus antar jag? Tyfusoffren i Auschwitz var 103,429.
60 000 holländska judar totalt i Auschwitz (resten till Sobibor), en liten procent av de minst 1 500 000 människor som processades i lägret (slavar, mördade, trasisterade till andra läger).
Är det inte lite väl naivt att tro att av mindre än 5% av den totala populationen, just de holländska judarna skulle utgöra 60% av de tyfusdöda?
Citera
2008-07-27, 22:01
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Överliggaren, vilka är dina teorier hur dom dog? De flesta skeppades till Auschwitz.

De dog väl av tyfus antar jag? Tyfusoffren i Auschwitz var 103,429.
60 000 holländska judar totalt i Auschwitz (resten till Sobibor), en liten procent av de minst 1 500 000 människor som processades i lägret (slavar, mördade, trasisterade till andra läger).
Är det inte lite väl naivt att tro att av mindre än 5% av den totala populationen, just de holländska judarna skulle utgöra 60% av de tyfusdöda?

Ja, det vore det väl och det är heller inte vad jag tror. Angående deportationer och befolkningsstatistik har jag inga bra svar och heller ingen egentlig sakkunskap. Å andra sidan vet vi att gasningsberättelsen (-berättelserna) inte heller stämmer, vilket påvisats i oändlighet på detta forum.

So what gives?

Inte vet jag. Det ena stämmer helt enkelt inte med det andra. För att alla dessa deporterade judar från Europas alla hörn skall ha gått åt så förutsätts en övergripande gaskammarberättelse som helt enkelt inte är sann. Några "teorier" om deporterade förmodat döda har jag inte, däremot kan man föreslå hypoteser som att något är lurt med statistiken eller att den är ofullständig. Har man ljugit och fejkat så groteskt som man gjort med gaskamrarna så kan man väl gå in och ändra lite i diverse nyckelsiffror också.
Senast redigerad av Överliggaren 2008-07-27 kl. 22:10.
Citera
2008-07-27, 22:58
Bannlyst
Helt riktigt Överliggaren, det ena går inte ihop med det andra.

Det fattar t o m Graf som erkänner att hela den revisionistiska idéen om att judar deporterades till områden i Ukraina och Vitryssland bygger på "indicier".

Detta kommer från en man som har granskat tusentals arkivdokument i Moskva. Och han har inte hittat några handfasta dokument som stödjer deportationstteorin?
Citera
2008-07-27, 23:17
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
Helt riktigt Överliggaren, det ena går inte ihop med det andra.

Det fattar t o m Graf som erkänner att hela den revisionistiska idéen om att judar deporterades till områden i Ukraina och Vitryssland bygger på "indicier".

Detta kommer från en man som har granskat tusentals arkivdokument i Moskva. Och han har inte hittat några handfasta dokument som stödjer deportationstteorin?

I synnerhet om det är så det ligger till är det ett oerhört problem, inte tu tal om det.

Kanske utrotades rentav judar en masse på ett för oss helt okänt sätt?
Senast redigerad av Överliggaren 2008-07-27 kl. 23:25.
Citera
2008-07-29, 01:15
Bannlyst
Citat:
Har man ljugit och fejkat så groteskt som man gjort med gaskamrarna så kan man väl gå in och ändra lite i diverse nyckelsiffror också.

Antal deporterade holländare är nazisternas egna siffror. Lägg därtill att folkräkningen var mycket noggrann i Holland.
Men det har i alla gått upp för dig att närmare 100 000 holländska judar försvann spårlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in