Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Överliggaren, vilka är dina teorier hur dom dog? De flesta skeppades till Auschwitz.
De dog väl av tyfus antar jag? Tyfusoffren i Auschwitz var 103,429.
60 000 holländska judar totalt i Auschwitz (resten till Sobibor), en liten procent av de minst 1 500 000 människor som processades i lägret (slavar, mördade, trasisterade till andra läger).
Är det inte lite väl naivt att tro att av mindre än 5% av den totala populationen, just de holländska judarna skulle utgöra 60% av de tyfusdöda?
Ja, det vore det väl och det är heller inte vad jag tror. Angående deportationer och befolkningsstatistik har jag inga bra svar och heller ingen egentlig sakkunskap. Å andra sidan vet vi att gasningsberättelsen (-berättelserna) inte heller stämmer, vilket påvisats i oändlighet på detta forum.
So what gives?
Inte vet jag. Det ena stämmer helt enkelt inte med det andra. För att alla dessa deporterade judar från Europas alla hörn skall ha gått åt så förutsätts en övergripande gaskammarberättelse som helt enkelt inte är sann. Några "teorier" om deporterade förmodat döda har jag inte, däremot kan man föreslå hypoteser som att något är lurt med statistiken eller att den är ofullständig. Har man ljugit och fejkat så groteskt som man gjort med gaskamrarna så kan man väl gå in och ändra lite i diverse nyckelsiffror också.