2008-07-03, 19:54
Medlem
Trottoars avatar
Hejsan!

Har Vista och sedan en månad eller mer tillbaka så fungerar inte Internet explorer. Jag är ansluten till internet men det står att sidan inte kan visas. Idag slutade även Firefox att fungera och visar samma sak. Att sidan inte går att visa. Jag provade då att installera Safari. Samma sak. Jag har även provat att byta nätverk men samma men det fungerade ej. Sitter uppe med Msn messenger och alla internet relaterade gadgets fungerar annars på den datorn. Befinner mig på en annan nu... Vad ska jag göra? Formatera om datorn? Vore oerhört tacksam för hjälp!

Tack på förhand
Citera
2008-07-03, 20:23
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trottoar
Hejsan!

Har Vista och sedan en månad eller mer tillbaka så fungerar inte Internet explorer. Jag är ansluten till internet men det står att sidan inte kan visas. Idag slutade även Firefox att fungera och visar samma sak. Att sidan inte går att visa. Jag provade då att installera Safari. Samma sak. Jag har även provat att byta nätverk men samma men det fungerade ej. Sitter uppe med Msn messenger och alla internet relaterade gadgets fungerar annars på den datorn. Befinner mig på en annan nu... Vad ska jag göra? Formatera om datorn? Vore oerhört tacksam för hjälp!

Tack på förhand

Låter som DNS problem om msn funkar men inte surfningen.

För att testa så kan du prova gå in på 192.71.238.76 (som ska ge aftonbladet.se)
Citera
2008-07-03, 21:27
Medlem
Trottoars avatar
tack men det verkade inte fungera. På mozilla var det samma felmeddelande och på explorer stod det address not valid
Citera
2008-07-03, 21:38
Medlem
Fenrers avatar
Du kan prova att gå in i kontrollpanelen, Nätverksanslutningar och plocka bort "Anslutning till lokalt nätverk" och skapa om den.
Citera
2008-07-04, 00:19
Medlem
Trottoars avatar
okej kanske det men provade att koppla in mig på grannens nätverk och det funkade inte. ska testa iaf!
Citera
2008-07-06, 21:44
Medlem
Trottoars avatar
nej det funkade inte.. andra förslag?
Citera
2008-07-08, 17:36
Medlem
Trottoars avatar
har fixat det nu, avinstallerade Norton så då gick det bra. Jävla skitgrej har ju faktiskt betalat för den
jag lackar bäver

tja'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in