Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-23, 22:15
  #85
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benson76
De bevis som funnits har aldrig kunnat knyta honom till platsen för mordet. Jag tror att han kom till platsen efter morden och att han vet vem som gjorde det. Varför skulle han mörda Ron och Nicole? han visste sedan innan om deras förhållande och hade då inte visat att han haft några som helst problem med det.
Att målet kom att handla om ras är en felaktighet som endast media talat om. Varken åklagarsidan eller försvaret har hävdat att det handlade om ras och att det var därför han frikändes. Anledningen till att han blev frikänd var att bevisen inte höll. Det ska trots allt vara ställt utom rimligt tvivel för att fälla någon.
Jag hoppas verkligen att du har sett dokumentärerna om OJ som har gått på SVT nyligen.
Då ser du hur fel du har. På riktigt, utan konspirationsteorier.
Citera
2017-07-24, 23:44
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Jag hoppas verkligen att du har sett dokumentärerna om OJ som har gått på SVT nyligen.
Då ser du hur fel du har. På riktigt, utan konspirationsteorier.


Jo jag har sett de som går på svt samt de som finns på youtube. Det är fortfarande inte ställt utom rimligt tvivel att det var han som höll i kniven och mördare Nicole och Ron.
Det är lite märkligt att polisen som är rasist och hatar svarta också är den som hittar blodet på broncon och handsken bakom gästhuset.
Jag tror att det kan finnas en annan mördare eller en medhjälpare som genomförde själva mordet. De spår som leder till Simpson bevisar bara att han varit på mordplatsen men inte att han var den som höll i kniven.
Citera
2017-07-25, 00:12
  #87
Medlem
Genomgick OJ någon form av psykiatrisk utredning? Ansåg någon att OJ var psykopat? Han expolderade ju i raseri men kunde samtidigt framstå som sympatisk.

Men mord, svartsjuka och misshandel av sin fru är inte detsamma som att vara psykopat.

Jag tror att en förklaring är steroider som han måste ha använt på 70 talet
Citera
2017-07-25, 00:31
  #88
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Det förklarar ju också såret på fingret...

Samt hans blod på brottsplatsen...
Citera
2017-07-25, 03:45
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Samt hans blod på brottsplatsen...
Precis.
Om OJ är oskyldig så är det en jävla komplott. Och att plantera bevis i ett mordfall är det upp till dödsstraff på i Kalifornien...Hur skulle Fuhrman göra detta ensam? Och hur hamnade blodet i bilen?
Citera
2017-08-07, 16:23
  #90
Medlem
Det kom inte fram i dokumentären, hur stor del av hans förmögenhet gick till advokatkostnader? Borde ha framkommit!
Citera
2017-08-07, 17:37
  #91
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benson76
De bevis som funnits har aldrig kunnat knyta honom till platsen för mordet. Jag tror att han kom till platsen efter morden och att han vet vem som gjorde det. Varför skulle han mörda Ron och Nicole? han visste sedan innan om deras förhållande och hade då inte visat att han haft några som helst problem med det.
Att målet kom att handla om ras är en felaktighet som endast media talat om. Varken åklagarsidan eller försvaret har hävdat att det handlade om ras och att det var därför han frikändes. Anledningen till att han blev frikänd var att bevisen inte höll. Det ska trots allt vara ställt utom rimligt tvivel för att fälla någon.
I Sverige hade bevisningen garanterat räckt för livstids fängelse.
Citera
2017-08-15, 23:32
  #92
Medlem
Kebabfarfars avatar
Kolla upp dokumentären 'My Brother The Serial Killer' på Youtube..
"A death row inmate told relatives and a criminal profiler he killed Nicole Brown Simpson and Ronald Goldman while O.J. Simpson waited nearby"

"I'm absolutely certain that my brother Glen killed Nicole Simpson and Ron Goldman," Clay Rogers says.
Citera
2017-08-20, 01:20
  #93
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
I Sverige hade bevisningen garanterat räckt för livstids fängelse.


Inte så säkert, minns Quick, Mats Alm, Joy Rahman och Kaj Linna :P
Citera
2018-03-12, 12:12
  #94
Moderator
^Eazs avatar
Han erkänner mer eller mindre i ett TV program.

http://www.tmz.com/2018/03/11/oj-sim...n-goldman-fox/

Först pratar han i tredje person, men kommer av sig.

Citat:
Simpson starts by talking about his "friend Charlie" ... whom he says for some reason went to Nicole's to snoop around. He says Charlie came over to Simpson's home, told him what was going on and Simpson responded, "Whatever is going on it's gotta stop!" Unfortunately, Regan didn't ask Simpson what Charlie said was going on.

....

Now the confession ... Simpson loses the hypo and starts talking very clearly -- undeniably -- in first person, saying Ron got in a karate stance, O.J. responded, "You think you can kick my ass?" and then he says, "I remember I grabbed the knife." O.J. eventually checks himself when he realizes he's talking in first person and actually starts laughing ... seriously. Check out the video for the rest.

By the way ... he also acknowledges dropping a glove on the property, which totally blows up the theory cops planted a glove.


Har inte sett videon ännu, men ska lyssna på den nu.
Citera
2018-03-23, 18:57
  #95
Avstängd
EternalGlorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Han erkänner mer eller mindre i ett TV program.

http://www.tmz.com/2018/03/11/oj-sim...n-goldman-fox/

Först pratar han i tredje person, men kommer av sig.




Har inte sett videon ännu, men ska lyssna på den nu.
Åh herrejävlar. Han gör det ju inte lätt för sig själv gamle O.J

Han måste fått bra betalt iallafall. Varför i hela friden skulle man annars ställa upp och berätta på detta vis "hypotetiskt" ? Vilken totalidiot!
Citera
2019-02-12, 10:35
  #96
Medlem
portnoys avatar
Såg nyligen klart dramaserien från 2016. Tyckte den var ganska bra. Hyfsade prestationer men C. Gooding var felcastad tyckte jag. Travolta som dåren Shapiro skrattade jag högt åt flera gånger. Blev väl lite åt karikatyrhållet på hela dreamteamet.

Måste även säga att den gav mig lite förmildrande syn på M. Clark. Hon gjorde många misstag under rättegången men till viss del kan pressen på henne förstås.

Som svar på min fråga i trådens begynnelse gällande var man kan se rättegången i helhet:


https://www.youtube.com/playlist?lis...5AcfyeSgMVMq9d
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback