2008-05-19, 02:33
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Någon sem vet om Den som dödar draken kommer som talbok i samma veva som pappersupplagan kommer? Försökte kolla på Albert Bonniers förlag, men hittade ingenting där.
Det undrar jag med, men den kommer nog förr eller senare i alla fall. Tycker hans böcker gör sig bra i talboksform
Citera
2008-05-19, 23:32
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Vilken skådespelare i det avlånga skulle ni vilja gestalta svinet Bäckström i en eventuell filmatisering?

Reine Brynolfsson: http://gfx.tv4.se/imagesdb/editor/tv...6fc7550d44.jpg ...om han kan tänka sig att tagga ner lite i taltempot.

Leif Andree: http://www.earbooks.se/images/upplas...f_andre_bw.jpg

Utmärkta förslag. Får tipsa om min gamla tråd om kommande Leif GW-filmer, verkar pågå vissa förhandlingar enligt GW..

http://www.flashback.org/showthread.php?t=567525
Citera
2008-05-20, 22:57
Bannlyst
En av de bästa............

författare som skriver på svenska. hans sk lullighet är helt borta i böckerna. Rappt, humoristiskt och underhållande. läs alla.
Citera
2008-05-20, 23:05
Medlem
Cobber Kains avatar
I höstas sa GW att han skrev på en bok om seriemördare - syftade han då månne på boken "Den som dödar draken"?
Citera
2008-05-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
I höstas sa GW att han skrev på en bok om seriemördare - syftade han då månne på boken "Den som dödar draken"?
Nej, han skriver en faktabok om seriemördare. Efter förra romanen "Faller fritt som i en dröm", läste jag att han sagt att det nu får vara bra, att han endast skulle ägna sig åt facklitteratur (den bok han arbetar på om seriemördare). Som en blixt från klar himmel dyker då "Den som dödar draken" upp, enligt GW själv skriven på 1 månad. Imponerande, indeed...
Citera
2008-05-20, 23:42
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Nej, han skriver en faktabok om seriemördare. Efter förra romanen "Faller fritt som i en dröm", läste jag att han sagt att det nu får vara bra, att han endast skulle ägna sig åt facklitteratur (den bok han arbetar på om seriemördare). Som en blixt från klar himmel dyker då "Den som dödar draken" upp, enligt GW själv skriven på 1 månad. Imponerande, indeed...

Aha, okej, men han kanske fick uppslag till en ny roman under arbetat med faktaboken? Eller vet du vad drakboken kommer att ha för handling?

F ö så får vi väl se om det är imponerande eller ej!
Citera
2008-05-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Aha, okej, men han kanske fick uppslag till en ny roman under arbetat med faktaboken? Eller vet du vad drakboken kommer att ha för handling?

F ö så får vi väl se om det är imponerande eller ej!
Nej tyvärr, inte den blekaste om handlingen. Min åsikt är dock att han alltid håller extrem hög klass, så visst är det imponerande att med hans mått få klar en bok på en månad.
Citera
2008-05-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Nej tyvärr, inte den blekaste om handlingen. Min åsikt är dock att han alltid håller extrem hög klass, så visst är det imponerande att med hans mått få klar en bok på en månad.

Finns ju en risk att det istället är ett halvtaskigt utskitet hafsverk, något jag varken tror eller hoppas på, men det skulle inte vara första gången som en bra författare gjort något liknande.
Citera
2008-05-22, 23:02
Medlem
Bockstensmannens avatar
Såg en recension på SVT. Fick gott omdöme, och var tydligen mycket underhållande läsning
Citera
2008-05-23, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen
Såg en recension på SVT. Fick gott omdöme, och var tydligen mycket underhållande läsning

Föga förvånande. Bäckström tar ju täten!
Citera
2008-05-23, 12:06
Medlem
Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bruschen
Någon sem vet om Den som dödar draken kommer som talbok i samma veva som pappersupplagan kommer? Försökte kolla på Albert Bonniers förlag, men hittade ingenting där.

Den har kommit som ljudbok. Peter Andersson får förnyat förtroende som uppläsare. Har inget emot Andersson, men föredrar Tomas Bolme. Finns många komiska poänger att höra självaste "Tintin" säga Bäckströms grisiga tankar
Hör själva hans uppläsning av Lindmordet

http://www.internetbokhandeln.se/den...9789179537104/
Citera
2008-05-23, 13:19
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Den har kommit som ljudbok. Peter Andersson får förnyat förtroende som uppläsare. Har inget emot Andersson, men föredrar Tomas Bolme. Finns många komiska poänger att höra självaste "Tintin" säga Bäckströms grisiga tankar
Hör själva hans uppläsning av Lindmordet

http://www.internetbokhandeln.se/den...9789179537104/

Tack för att de inte valde Bolme. Han läser allt på samma sätt och med en missriktad ironi i det mesta. Blir förbannat tröttsamt efter endast en kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in