2008-07-02, 22:09
Bannlyst
Min brorsa installerade nyss Vista, det strulade nr han skulle installera p partionerat utrymme, varav gick inte alls. Nu sket han i det och krde rakt p, utan nn partion alls. Och det gick!

Vad r det fr skillnad i slutndan?
Citera
2008-07-02, 22:12
Medlem
Ma.monkeys avatar
Inte fan kan du installera utan en partition?
Tror vista fixade en partition t din bror.
Senast redigerad av Ma.monkey 2008-07-02 kl. 22:14.
Citera
2008-07-02, 22:14
Bannlyst
Tycker jag ox, jag installerar alltid p en partion..

Sitter inte framfr hans dator men han ringde och bertta.
Det gick inte alls att installera p en partion fr han s hade krde utan. Och det gick som sagt.. Men det verkar funka s.. Vad kan hnda nu, kommer han f massa problem?
Citera
2008-07-02, 22:46
Medlem
Installationen mste ju skriva till ngon partition. Kanske kr han hela hrddisken som 1 partition. Slutsats r iaf det inte gr installera ngot om du inte installerar det p en partition.
Citera
2008-07-02, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fewle
Installationen mste ju skriva till ngon partition. Kanske kr han hela hrddisken som 1 partition. Slutsats r iaf det inte gr installera ngot om du inte installerar det p en partition.

Vista eller program?
Citera
2008-07-02, 22:55
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmurder
Vista eller program?
vilket som, du kan inte skriva data till ngot som inte vet hur det ska hantera det, henche du skapar ett filsystem med filtabell: en partition.
Citera
2008-07-02, 22:55
Medlem
hmm hur ska jag frklara det hr bra....

en partition r en enhet t.ex. C: D:

Utan partition kan du inte lagra ngon som helst information p hrddisken s du kan varken installera program eller ngot operativsystem.

Det din bror har gjort frmodligen s har han installerat p en befintlig partion eller s skapade Vista installationen en automatiskt t han.
Citera
2008-07-02, 22:58
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fewle
hmm hur ska jag frklara det hr bra....

en partition r en enhet t.ex. C: D:

Utan partition kan du inte lagra ngon som helst information p hrddisken s du kan varken installera program eller ngot operativsystem.

Det din bror har gjort frmodligen s har han installerat p en befintlig partion eller s skapade Vista installationen en automatiskt t han.
risken finns ocks att hans bror frskte gra full format i samma hrva men pga diverse anledningar tex trasiga kluster eller liknande p disken vgra den slutfra processen.

lnnmurder: rekommenderar att din bror kr en full scandisk p hrddisken fr att se att den inte r trasig eller annat som kan ha vart orsaken.
Citera
2008-07-02, 23:22
Medlem
pyro860s avatar
Be han kolla om den ligger i X:\Windows.
Citera
2008-07-02, 23:26
Medlem
d00rkeys avatar
Kan det inte vara s enkelt som att den partition som lnnmurder's brorsa frskt installera p var fr snlt tilltagen? Vista krver ju lite utrymme, vad jag kan frst? .. (Sjlv anvnder jag XP pro nnu och trivs rtt bra med det!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in