2008-07-02, 21:44
Medlem
jag sg en dokumentr om den franske serietecknaren moebius / jean giraud, och jag tyckte hans serier verkade fascinerande. vet nn vart man kan kpa hans serier?
jag har skt en del p google men inte hittat ngon svensk terfrsljare nnu.....
Citera
2008-07-03, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinyl
jag sg en dokumentr om den franske serietecknaren moebius / jean giraud, och jag tyckte hans serier verkade fascinerande. vet nn vart man kan kpa hans serier?

Albumen om "Blueberry" borde ju g att finna i vilken vlsorterad bokhandel som helst eller har de slutat sljas? Men om inte annat finns de ju i mngder p Tradera och i begagnade serie-butiker.

Hur det r med vriga verk, som exemelvis "XIII", vet jag inte.
Citera
2008-07-03, 07:08
Medlem
Blueberry finns i seriebutiker som sljer begagnat, bde med och utan Giraud.
Har fr mig att han slppte en del album som hette typ Moebius I, Moebius II OSV, men tror inte dom nnsin versattes till svenska. Dom r i vilket fall som helst omjliga att f tag p nd tror jag... om dom inte tryckts om. Annars har han ju publicerats relativt flitigt i Schrders gammla Tung Metall, ven den finns att kpa i butiker som sljer begagnat. Sen kan man ju botanisera i gammla Heavy Metal-blaskor om man orkar det, eller om man r bra p franska s finns ju frlagan: Metal Hurlant.
Citera
2008-07-03, 07:48
Medlem
csaars avatar
Citat:

Ja, som ngon redan sagt hr: Giganten bland giganter: Horst Schrder gav ut Giraud i sin tidning Tung Metal. Men, ven genom andra tidningar. Han sljer fortfarande dessa tidningar genom Epixfrlag (sk p Epix s hittar du) Jag kan rekomendera ett album som heter Pulserande metal (tror jag) dr finns en serie av Giraud. Hur som helst kan du ska p Giraud/moebius p Epix hemsida och se vilka alster av honom som de sljer. Gillar du Moebius kan jag rekomendera Enki Bilal, deras stilar sammanflyter p ngot vis. men, Giraud r ngot mer storslagen.
Citera
2008-07-03, 12:39
Medlem
"Maddog"s avatar
Citat:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=917089700X

Tyvrr verkar Adlibris mest slja hans verk p andra sprk n svenska/engelska.

Det verkar inte som att SF-bohandeln har honom heller men de kanske kan ta in hans bcker:http://www.sfbok.se/index.htm

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Hur det r med vriga verk, som exemelvis "XIII", vet jag inte.

Gick inte den som fljetong i Seriemagasinet?
Citera
2008-07-03, 16:31
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddog
Gick inte den som fljetong i Seriemagasinet?

I Agent X9 har den gtt av och till. Jag undrar om det inte r ett avsnitt med i senaste numret till och med.

Dock r det inte Giraud som gjort XIII, den r dremot tecknad av William Vance som ocks tecknat Blueberry.
Citera
2008-07-03, 17:06
Medlem
Tagelbergs avatar
Det fanns en del i Tung Metall och Pulserande Metall. Jag har vid en snabb genomblddring funnit i
Pulserande Metall 1/84, 2/84, 3/84 och 4/84
Tung Metall 2/86, 8/86, 9/86, 11/86, 2/87 och 5/89

Men r man intresserad av den typen av serier s br man skaffa alltihop.
Citera
2011-03-16, 01:14
Medlem
≈MisterPapa≈s avatar
Bump!
Fr att slippa starta ngon ny trd s letar ven jag efter Moebius serier. Vet att "Inkalen" getts ut p svenska nu frn frlaget Faraos Cigarer. Vet ngon om det finns ngot mer?

ver huvud taget s finns det ju ganska lite att lsa om denna mstare d dom flesta intervjuer med honom r p franska. Men en film som ska vara bra r ju Moebius Redux: A Life in Pictures. Tror den r frn 2007. Vet ngon hur man kan f tag p denna? helst med engelska subs.
Citera
2013-11-29, 01:52
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ≈MisterPapa≈
Bump!
Fr att slippa starta ngon ny trd s [...]

ver huvud taget s finns det ju ganska lite att lsa om denna mstare d dom flesta intervjuer med honom r p franska. Men en film som ska vara bra r ju Moebius Redux: A Life in Pictures. Tror den r frn 2007. Vet ngon hur man kan f tag p denna? helst med engelska subs.
Bumpning... Men som svar p din frga finns den, dock under ett annat namn, p en stor knd fildelningssajt. Namnet du ska leta efter r In search of Moebius, BBC documentary [AVI]... och denna r engelsktextad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in