2008-07-02, 19:03
Medlem
Tjena, har läst på lite poker, tänkte få erfarenhet genom att börja spela lite. Men vilken sida är bäst?

Jag ska börja att spela med låtsatspengar, så det måste sidan ha.

Sedan ska jag spela med väldigt små insatser. Alltså bord där man bara kan höja lite. Det måste sidan också ha.

De två pokertyperna jag ska spela är 5 card drew och Hold´em.

Vilken sida ska jag göra ett konto på?
Citera
2008-07-02, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santaman10
Tjena, har läst på lite poker, tänkte få erfarenhet genom att börja spela lite. Men vilken sida är bäst?

Jag ska börja att spela med låtsatspengar, så det måste sidan ha.

Sedan ska jag spela med väldigt små insatser. Alltså bord där man bara kan höja lite. Det måste sidan också ha.

De två pokertyperna jag ska spela är 5 card drew och Hold´em.

Vilken sida ska jag göra ett konto på?

www.Betsson.com ?
Citera
2008-07-02, 19:17
Medlem
b0gfettos avatar
Det stämmer väl på typ alla sidor, sen är det en smaksak vilken man gillar. Det finns ingen sida som är "bäst".
Citera
2008-07-02, 19:21
Medlem
OK, men är det någon ni föredrar? Design? 3D bord?

Klarar dålig uppkoppling ett 3d bord?

Vilka sidor har 3d bord?

Tacksamm för tips!
Citera
2008-07-02, 19:25
Medlem
erkifnasks avatar
Det heter 5 card draw.
Jag skulle rekomendera en av de största sidorna, Full tilt, pokerstars eller partypoker då de har flest freerolls. (tror jag )
Citera
2008-07-02, 20:12
Medlem
Om du bara "vill kunna höja lite" så kan du väl lika gärna spela fixed limit?
Jag tycker pokerstars är helt klart skönast med utseende om man bara ändrar lite inställningar och teman. Är ju även världens största så det finns gott om spelare att spela mot + att du har dina låtsaspengar där

Edit: Carbonpoker har 3dbord. Gillar den klienten och borden är lätt bland de skönaste på nätet imo. Men det är i stort sett aldrig över 4 tusen spelare, brukar ligga på 2000-3500 och för mig som spelar $0,5/1 eller $1/2 finns det nästan ingen att spela mot på dagtid. Det är ett riktigt stort jävla minus faktiskt.

Men där kan jag iaf prata med folk, en jävla röv till moderator på pokerstars har stängt av mig från chatten Kan inte dryga eller något längre. Har bild på min tjej som avatar och kan inte ens be folk som flirtar med mig dra åt helvete heller.

/A
Senast redigerad av tmerhi 2008-07-02 kl. 20:17.
Citera
2008-07-02, 21:48
Medlem
Prövade PokerStars och tyckte det var lite otydligt. Allt går så j-vla fort. Typ 20 sek betänketid ffår man. Jag vill ha en sida där det är lätt att se vad de andra spelarna har tagit för beslut. Har det synat? Höjt? Lätt att se, klart och tydligt. I ett saktare tempo så att jag som nybörjare, men med lite taktiska kunskaper hänger med. Någon sida?
Citera
2008-07-02, 21:55
Medlem
Citat:
Prövade PokerStars och tyckte det var lite otydligt. Allt går så j-vla fort. Typ 20 sek betänketid ffår man. Jag vill ha en sida där det är lätt att se vad de andra spelarna har tagit för beslut. Har det synat? Höjt? Lätt att se, klart och tydligt. I ett saktare tempo så att jag som nybörjare, men med lite taktiska kunskaper hänger med. Någon sida?

Finns inte så många sånna sidor. Det finns dock vissa sidor med smidig bettinghistory som hjälper dig lite. Vill du ha mycket tid får du spela live. Imo är hela grejen med internetpoker att det ska gå lite snabbare och inga superanalyser från varken mig eller motspelarna. Spela ett bord om du vill analysera rejält.
Citera
2008-07-02, 22:03
Medlem
Citat:

Är du blind? Har du missat att det i den stora runda ringen som varje spelare har står "Lägga sig", "synar" osv. Kan du inte läsa av det måste du ha väldigt dålig syn. Sen det där med att tiden går ut för fort håller jag inte med dig om ett dugg heller. Tidsbanken aktiveras så fort du inte callar, foldar osv. Till skillnad från svs där jag tycker det går väldigt mycket fortare t.ex.

Edit: Har inte SVS också fixat tidbank förresten?

Spelarna på 0,5/1 tycker jag kan vara ganska förutsägbara på pokerstars också. Känns som att alla har läst samma pokerteori: "Åh han raisade, nu måste jag reraisa honom för att jag ska få kontroll över spelet"
Stör mig på det.

/A
Senast redigerad av tmerhi 2008-07-02 kl. 22:08.
Citera
2008-07-03, 06:11
Bannlyst
svenska spel funkar rätt bra?
även unibet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in