2011-04-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryningsbror
Tävling finns tillgänglig Måndag 4/4, Tisdagen den 5/4 onsdagen den 6:e fram till 24,00 . Den 8/4 närmar sig, men har avsatt tid för spekulatuoner och farhåhor innan. Vad säger ni? Vad tror ni. Den som kommer närmst och vågar PM:a mig vinner en gåva värd ca 1000:- (givetvis en gåva som sammanfaller med det jag arbetar med ;-) Deadline för gissning är således kl 24:00 den 6/4.
Lycka till!!!
Gissningarna skall givetvis framföras offentligt i forumet. :-)

UB döms av tingsrätten. Överklagar och friges av hovrätten.
Citera
2011-04-03, 16:07
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Tävling finns tillgänglig Måndag 4/4, Tisdagen den 5/4 onsdagen den 6:e fram till 24,00 . Den 8/4 närmar sig, men har avsatt tid för spekulatuoner och farhåhor innan. Vad säger ni? Vad tror ni. Den som kommer närmst och vågar PM:a mig vinner en gåva värd ca 1000:- (givetvis en gåva som sammanfaller med det jag arbetar med ;-) Deadline för gissning är således kl 24:00 den 6/4.
Lycka till!!!
Gissningarna skall givetvis framföras offentligt i forumet. :-)

Har jag förstått dig rätt nu, vill du att vi skribenter ska gissa på utgång i tingsrätt/hovrätt, påföljd etc? Om så är fallet så är det bland det sjukaste jag läst på ett bra tag. Att spekulera kring vad ett hänsynslöst brott kommer leda till rättsligt, begånget av en riktigt störd individ (om än inte i lagens mening) som du säger dig vara bror till, som om det vore en lek på lågstadiet. Sedan ska du dela ut pris till "vinnaren". Är det så du har tänkt dig upplägget?
Citera
2011-04-03, 17:03
Medlem
MrsMagoos avatar
http://www.megaupload.com/?d=XF9SMR2G

Här fick han lite skadestånd av JK då han varit berövad friheten som anhållen och häktad undertiden2-11juli 2008 på grund av misstanke om mordbrand.

Summa 23 760 kr
Citera
2011-04-03, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Har jag förstått dig rätt nu, vill du att vi skribenter ska gissa på utgång i tingsrätt/hovrätt, påföljd etc? Om så är fallet så är det bland det sjukaste jag läst på ett bra tag. Att spekulera kring vad ett hänsynslöst brott kommer leda till rättsligt, begånget av en riktigt störd individ (om än inte i lagens mening) som du säger dig vara bror till, som om det vore en lek på lågstadiet. Sedan ska du dela ut pris till "vinnaren". Är det så du har tänkt dig upplägget?

Klart att det är ett allvarligt brott, men du har nog tyvärr delvis rätt ändå. Får skylla på för mycket whiskey, se tid och dag för inlägget. Nu har jag startat tävlingen och står för det. Hur många har inte gissat på hans tidigare domar? Tidningar, radio, TV ... Varför skulle inte vi kunna göra det här.
Jag skriver bl.a. spekulationer och farhågor, så tro inget annnat än att jag tar det på fullaste allvar.

Men ändå är jag lite

Kan kanske ändå vara intressant att se vad "allmänheten" tror.

Jag menar givetvis gissningar på både Tingsrätt- och Hovrättsdom. År och månad på strafflängd.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-04-03 kl. 21:21.
Citera
2011-04-03, 21:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Klart att det är ett allvarligt brott, men du har nog tyvärr delvis rätt ändå. Får skylla på för mycket whiskey, se tid och dag för inlägget. Nu har jag startat tävlingen och står för det. Hur många har inte gissat på hans tidigare domar? Tidningar, radio, TV ... Varför skulle inte vi kunna göra det här.

Men ändå är jag lite

Jag menar givetvis gissning på både Tingsrätt och Hovrättsdom.

Är RPU klar eller inväntar man den ?
Citera
2011-04-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Är RPU klar eller inväntar man den ?

Uppfattar som en §5 (liten) är gjord, men ingen allvarlig störning. Han har gjort den två gånger tidigare om jag minns rätt.

Edit: menar givetvis §7.
Senast redigerad av Gryningsbror 2011-04-03 kl. 22:19.
Citera
2011-04-03, 21:42
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Uppfattar som en §5 (liten) är gjord, men ingen allvarlig störning. Han har gjort den två gånger tidigare om jag minns rätt.

En P7a alltså utan vidare hänvisning?
Det var ju lite knepigt iofs.
Citera
2011-04-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En P7a alltså utan vidare hänvisning?
Det var ju lite knepigt iofs.

Tvivlar på att någon undersökning gjorts den sista gången, efter lite sökande på Internet. Senaste undersökningen gjordes nog snarare jun-jul 2010.

http://www.skanskan.se/article/20100726/YSTAD/707259999/1006/nyheter/*/gryningspyromanen-inte-psykiskt-stord
Citera
2011-04-05, 12:06
Medlem
Citat:
Jag skriver bl.a. spekulationer och farhågor, så tro inget annnat än att jag tar det på fullaste allvar.

Men ändå är jag lite

Jag menar givetvis gissningar på både Tingsrätt- och Hovrättsdom. År och månad på strafflängd.

Hoppas på minst 10 år men tror dock bara på 6 år.
Som fastställs av hovrätten
Citera
2011-04-06, 19:05
Medlem
cheringens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=VdxnwOQ-Q40

Måtte han fällas denna gång....ingen kan förstå hur ont han har gjort oss....

Möllesången.. Skivarps stolthet!!
Citera
2011-04-06, 19:08
Medlem
Han har ju blivit outad i pressen redan... vad heter snubben?
Citera
2011-04-06, 21:40
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grouch
Han har ju blivit outad i pressen redan... vad heter snubben?
Brukar du ringa folk för att fråga dem vad de har för telefonnummer? Läs tråden, det avslöjas redan i post nummer 4.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in