2008-12-03, 17:49
Medlem
Tanuzs avatar
Ulf är kanske den utpekade gryningspyromanen och han har varit i närheten av många bränder.......men jag måste ändå tycka att han inte ska beskyllas för ALLA bränder i Ystad med omnejd......och tänk om det inte alls är han....

Man är oskyldig till motsatsen bevisats? isf. är han än så länge oskyldig? men misstänkt.....
poliserna i Ystad skulle behöva en Wallander......

Och har det med siffran 1 att göra, som nån spekulera om så borde det brinna varje dag i jan, okt, nov å dec...??
Citera
2008-12-03, 22:01
Medlem
vespens avatar
Stuga

Han har sommarstuga i Havberg.
Åker i en bil,modell äldre,nån rödaktig färg.
Citera
2008-12-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vespen

När har du sett han där?
Citera
2008-12-03, 22:59
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Märkligt, då han har varit bostadslös i många år, samt gnällt på kommunen att det inte fixat boende åt honom. Han bodde ju i en Peugeot som han köpte för skadesståndspengar som han fick när han satt häktad och befanns vara oskyldig till ett par bränder.

Det kanske är en släkting som äger stugan?
Citera
2008-12-03, 23:02
Medlem
Men som det är nu så har Ulf en temporär bostad fram till runt den 20/12.

Adressen är följande:
Gevaldigergatan 1
Malmö
Citera
2008-12-04, 08:16
Bannlyst
Gryningspyromanen bakom lås och bom

Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Men som det är nu så har Ulf en temporär bostad fram till runt den 20/12.

Adressen är följande:
Gevaldigergatan 1
Malmö

hehe

http://www.kvp.se/nyheter/1.1391384/gryningspyromanen-bakom-las-och-bom
http://sydsvenskan.se/skane/article395776/Gryningspyromanen-frihetsberovad.html
Senast redigerad av Bravo83 2008-12-04 kl. 08:41.
Citera
2008-12-07, 22:29
Medlem
zeke5s avatar
Agenda

Idag tog de upp grynningspyromanen i SVT agenda.
Sitter han inburad över julhelgen? så man kan fira utan tänka att ha brandvakt?
Citera
2008-12-07, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeke5
Idag tog de upp grynningspyromanen i SVT agenda.
Sitter han inburad över julhelgen? så man kan fira utan tänka att ha brandvakt?

18/12 skall han bli frisläppt igen från Kirseberg om han sköter sig där inne förstås.
Citera
2008-12-11, 18:34
Medlem
mikimons avatar
Citat:

I juni 2005 fick Ulf Borgström ett skadestånd på 98 000 kronor av staten för tiden han suttit häktad för mordbränder mot två kyrkor. För pengarna köpte han en röd Peugeot.
Citera
2008-12-11, 18:35
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikimon
I juni 2005 fick Ulf Borgström ett skadestånd på 98 000 kronor av staten för tiden han suttit häktad för mordbränder mot två kyrkor. För pengarna köpte han en röd Peugeot.
Ja och det var en han använde när han härjade runt i övriga Sverige och blir frikänd från både det ena och det andra. Han bodde i bilen har jag för mig.
Citera
2008-12-11, 18:46
Medlem
mikimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Ja och det var en han använde när han härjade runt i övriga Sverige och blir frikänd från både det ena och det andra. Han bodde i bilen har jag för mig.

Jopp, han åkte med den till Dalarna och där började det brinna lite överallt, Orsa, Mora och Sälen m,m. När jag tänker efter så skulle jag inte bli förvånad om det var han som brände lite saker runt Svegs trakten vid den tiden också.
Tror att han stal el från något ställe i Dalarna och det var nån som reagerade så dom satt span på han och bilen.
2006 åkte han dit för försök till mordbrand mot Triumfglass lokaler och Frosts knivfabrik i Mora. Polisen hade väll spanat han ett tag. Han använde iaff hans speciella tändannorning med fördröjning.
Citera
2008-12-11, 18:58
Medlem
mikimons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikimon
Jopp, han åkte med den till Dalarna och där började det brinna lite överallt, Orsa, Mora och Sälen m,m. När jag tänker efter så skulle jag inte bli förvånad om det var han som brände lite saker runt Svegs trakten vid den tiden också.
Tror att han stal el från något ställe i Dalarna och det var nån som reagerade så dom satt span på han och bilen.
2006 åkte han dit för försök till mordbrand mot Triumfglass lokaler och Frosts knivfabrik i Mora. Polisen hade väll spanat han ett tag. Han använde iaff hans speciella tändannorning med fördröjning.

Försöker hitta lite artiklar ang Sveg,
http://www.sr.se/cgi-bin/jamtland/nyheter/artikel.asp?artikel=585454

men det är i från Mars 05 fick han inte bilen sommaren 05 juni -->
kommer ihpg att det var väldigt mkt bränder den sommaren och samtliga var anlagda. Men det förekom även skogsbränder som var anlagda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in