Citat:
Ursprungligen postat av
Vivoli
Agerar? Genom att bränna ner ovärderliga kulturbyggnader. Det måste ju vara sämsta sättet att agera på. Han har misslyckats totalt med sin sk hämnd. Hela poängen med en hämnd är att utsätta någon specifik person man hyser agg mot. Att gå runt & sabotera för helt andra personer blir helt missriktat. Dessutom får det rakt motsatt effekt att folk tvärtom tycker att det daltas för mycket med problembarn & vill straffa dem ännu hårdare istället för att bistå stöd.
Ledigt få vill straffa barn, hoppas jag!
Där emot vill jag och många med mig att barn skall bemötas väl och få växa upp under bra förhållanden.
Den primära anledningen till att människor blir som Ulf eller som andra grova kriminella är att de inte har en trygg o närvarande fadersfigur.
I fallet Ulf hamnar han inte på personer utan på andra saker som byggnader osv. Det är inte helt logiskt. Men ändå klockrent som händer mot samhället. Och det är samhället mer än individer som skall få smaka.
Individerna, handläggarna, kalla det vad du vill företräder och är samhällets soldater.
Extremt lojala och helt hänsynslöst skadar de människor.