2009-08-12, 12:35
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är för fan inte klokt! Man blir ju alldeles matt! Bildredaktörerna på Sydsvenskan måste ha haft stora bryderier innan man besämde sig för att ge dessa ensamkommande små stackare ett ansikte! Det är ju fullkomligt horribelt att kalla detta för BARN och det borde även en förståndshandikappad inse!

Jag mår tammefan ILLA.....

Nja, Kaiser menar ju att bilderna i tidningarna inte är representativa för hur barnen egentligen ser ut. Det måste vara en jävla otur att varenda en nästan ser ut att vara 30!

Det är en jättebluff och Kaiser vet nog om det innerst inne.
Citera
2009-08-12, 13:23
Medlem
Kom och se.......

Förr i världen fanns det en attraktion på Kiviks marknad som hette Den håriga damen nu kallas det visst för De håriga barnen.

Visst är detta en bluff från början till slut.
För studenterna i Lund finns inget boende men för dessa "Barn" finns det.
Och dyrt är det, med special utbildad personal som vakar över dessa skyddslingar dygnet runt.
Citera
2009-08-12, 13:33
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Nja, Kaiser menar ju att bilderna i tidningarna inte är representativa för hur barnen egentligen ser ut. Det måste vara en jävla otur att varenda en nästan ser ut att vara 30!

Det är en jättebluff och Kaiser vet nog om det innerst inne.
Ja det är besynnerligt hur svårt våra ytterst vinklade tidningar har att skrapa fram empativäckande söta små barn i artiklarna. Tidningarna kämpar med näbbar och klor - får endast fram slitna herrar med minst 30 år på nacken...

Lagt in massor med bilder på skäggökungarna i denna tråd...
https://www.flashback.org/showthread.php?t=781471&page=4

Skrev även ett intrigerande inlägg i den tråden

I Norge så är det på följande vis
Citat:
I Norge avslöjas många av dem genom tandtest, dvs det visar sig att de egentligen inte är barn. Men de får stanna ändå, eftersom de anses ha asylskäl:

“I bare 7,7 prosent av tilfellene stemte den oppgitte alderen og alderen fra tanntestene, viser en rapport fra Odontologisk fakultet ved Universitetet i Oslo.

Rapporten omfatter 208 tannundersøkelser og avdekker at 50 av de 208 asylsøkerne var under 18 år. Halvparten av dem som sa de var mindreårige, var egentlig 20 år eller eldre, skriver Aftenposten.

http://varjager.wordpress.com/2009/05/04/ensamkommande-flyktingbarn-avslojas-genom-tandtest-i-norge-far-stanna-anda/
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=120087

Alltså;

Rapporten omfattar 208 tandläkare undersökningar och visar att 50 av 208 asylsökande var under 18 år. Hälften av dem som sade sig vara minderåriga, var faktiskt 20 år eller äldre, skriver Aftenposten

Kan inte säga att jag är förvånad. Skäggbarnen kan iof knappast räkna, men vet var åldergränserna för riktiga barn går.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=16599931&postcount=129

Verkar som Kaiser haft en lucky fluke och hamnat på det enda skäggboendet med riktiga barn
Citera
2009-08-12, 22:01
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Hur gör man för att kolla upp dessa historier? Jag har inga sådana kontakter vad jag vet så att jag kan få den typen av information. Ni som kan sånt här får gärna lära ut hur man gör, tips om vart man rotar lite och hur man rotar. En fast tråd i detta ämne tycker jag också skulle vara intressant.

Det var faktiskt några journalister som kollade upp fallet med kurdiska asylsökande familjen "Sincari", rätta namnet var Gümuscgu i Åsele som det skrevs så mycket om i början av 90-talet tror jag det var, de åkte sonika ner till Diyarbakir i östra Turkiet där familjen kom ifrån och där konstaterades det att det inte alls var som de "stackars flyktingarna" framställt det som, tidningsartikeln de påstod var en efterlysning för terroristbrott, var i själva verket en förfalskning.
Det upptäcktes först efter flera år. Dumma svenskar? Ja det kan tyckas så. Men att vara naiv och lättlurad är inget brott i Sverige. Då tillhör man "de goda"..

Familjen Sincari/Gümuscgu hade inte FLYTT FRÅN Turkiet.
De har däremot som så många andra FLYTT TILL den svenska välfärden. Om överhuvudtaget ordet "flykting" skall användas. I rättvisans namn var de asylsnyltare som trängde sig före i kön av nödställda.
Ingen enda journalist, ledarskribent, politiker, proffsdebattör har diskuterat de självklara frågorna: skall det verkligen löna sig att systematiskt lura svenska skattebetalare? Var/är det rimligt att inte åtala Sincari/Gümuscgu för bedrägeri?
Massiv snyftpropaganda lönar sig nästan alltid. De svenska skattebetalarna är ständiga förlorarna i detta pågående bedrägeri - som vanligt....
Senast redigerad av Mithrilbrynja 2009-08-12 kl. 22:13.
Citera
2009-08-13, 09:38
Medlem
happyjoys avatar
Här har vi i alla fall ett lyckligt slut på en av dessa snyfthistorier, den om de stackars irakier som tog sin tillflykt i en kyrka i Köpenhamn:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1205762.ece

Jag satt och JUBLADE av lycka när jag såg detta!
Citera
2009-08-13, 10:09
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Här har vi i alla fall ett lyckligt slut på en av dessa snyfthistorier, den om de stackars irakier som tog sin tillflykt i en kyrka i Köpenhamn:
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1205762.ece

Jag satt och JUBLADE av lycka när jag såg detta!
Jo, tyvärr är det väl det enda sättet. Inte många åker frivilligt, vilket de något naivt förutsätts göra efter avslag på asylansökan.
Citera
2009-08-13, 12:58
Medlem
Evilone666s avatar
Fattar inte varför massa danskar vill ha kvar dom, visst finns säkert fler bland flyktingarna som vill börja om, men på dom som jag såg videon så är jag ganska säker på vad dom vill gö här.
Citera
2009-08-13, 18:33
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Det är för fan inte klokt! Man blir ju alldeles matt! Bildredaktörerna på Sydsvenskan måste ha haft stora bryderier innan man besämde sig för att ge dessa ensamkommande små stackare ett ansikte! Det är ju fullkomligt horribelt att kalla detta för BARN och det borde även en förståndshandikappad inse!

Jag mår tammefan ILLA.....
Vad gör du nu om dagarna?
– Två dagar i veckan har vi skola. Och jag går ofta på gym och så simmar jag. Det är bra för hälsan och du får en vacker kropp.

Esanullah Hamidullah, 16, Kabul, Afghanistan. Foto: Johan Bävman (Sydsvenskan)
http://sdsmedia.sydsvenskan.se/archive/00083/asyl5_83185a.jpg

Måste vara vattnet i simhallen som gjort honom att se nio år äldre ut än de 16. Stackars barn
Citera
2009-08-13, 18:39
Medlem
betongbatongs avatar
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1206019.ece

9 minuter hårdporr när vidriga haschrökande vänsterfolk får smaka på batongen! Tjejerna i filmen förstår nog inte att de skulle blivit våldtagna vilken minut som helst av Irakierna om inte polisen varit i närheten.
Citera
2009-08-13, 18:39
Medlem
FreeThinkers avatar
"we want the freedom"

Unga män i deras bästa år borde kanske försöka arbeta för frihet i deras hemland i stället för att skrika slagord i Danmark.

Fast frihet i detta fall är nog socialbidrag.
Citera
2009-08-13, 18:40
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrilbrynja
Det var faktiskt några journalister som kollade upp fallet med kurdiska asylsökande familjen "Sincari", rätta namnet var Gümuscgu i Åsele som det skrevs så mycket om i början av 90-talet tror jag det var, de åkte sonika ner till Diyarbakir i östra Turkiet där familjen kom ifrån och där konstaterades det att det inte alls var som de "stackars flyktingarna" framställt det som, tidningsartikeln de påstod var en efterlysning för terroristbrott, var i själva verket en förfalskning.
Det upptäcktes först efter flera år. Dumma svenskar? Ja det kan tyckas så. Men att vara naiv och lättlurad är inget brott i Sverige. Då tillhör man "de goda"..

Familjen Sincari/Gümuscgu hade inte FLYTT FRÅN Turkiet.
De har däremot som så många andra FLYTT TILL den svenska välfärden. Om överhuvudtaget ordet "flykting" skall användas. I rättvisans namn var de asylsnyltare som trängde sig före i kön av nödställda.
Ingen enda journalist, ledarskribent, politiker, proffsdebattör har diskuterat de självklara frågorna: skall det verkligen löna sig att systematiskt lura svenska skattebetalare? Var/är det rimligt att inte åtala Sincari/Gümuscgu för bedrägeri?
Massiv snyftpropaganda lönar sig nästan alltid. De svenska skattebetalarna är ständiga förlorarna i detta pågående bedrägeri - som vanligt....
Intressant berättelse. Undersökande journalistik i sin prydno. Det är synd att inte fler journalister ägnar sig åt det och sedan redovisar exakt vad de har luskat fram.

Jag anser att vår media är ett större problem i den här från än våra politiker och det vill inte säga lite det. Förbannade landsförrädare!
Citera
2009-08-13, 18:54
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betongbatong
http://ekstrabladet.tv/nyheder/112/article1206019.ece

9 minuter hårdporr när vidriga haschrökande vänsterfolk får smaka på batongen! Tjejerna i filmen förstår nog inte att de skulle blivit våldtagna vilken minut som helst av Irakierna om inte polisen varit i närheten.
Snälla, kan inte svenska polisen hyra in dessa till "reclaimemanifestationen" i Rosengård? Snällasnällasnälla!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in