Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Hur gör man för att kolla upp dessa historier? Jag har inga sådana kontakter vad jag vet så att jag kan få den typen av information. Ni som kan sånt här får gärna lära ut hur man gör, tips om vart man rotar lite och hur man rotar. En fast tråd i detta ämne tycker jag också skulle vara intressant.
Det var faktiskt några journalister som kollade upp fallet med kurdiska asylsökande familjen "Sincari", rätta namnet var Gümuscgu i Åsele som det skrevs så mycket om i början av 90-talet tror jag det var, de åkte sonika ner till Diyarbakir i östra Turkiet där familjen kom ifrån och där konstaterades det att det inte alls var som de "stackars flyktingarna" framställt det som, tidningsartikeln de påstod var en efterlysning för terroristbrott, var i själva verket en förfalskning.
Det upptäcktes först efter flera år. Dumma svenskar? Ja det kan tyckas så. Men att vara naiv och lättlurad är inget brott i Sverige. Då tillhör man "de goda"..
Familjen Sincari/Gümuscgu hade inte FLYTT FRÅN Turkiet.
De har däremot som så många andra FLYTT TILL den svenska välfärden. Om överhuvudtaget ordet "flykting" skall användas. I rättvisans namn var de asylsnyltare som trängde sig före i kön av nödställda.
Ingen enda journalist, ledarskribent, politiker, proffsdebattör har diskuterat de självklara frågorna: skall det verkligen löna sig att systematiskt lura svenska skattebetalare? Var/är det rimligt att inte åtala Sincari/Gümuscgu för bedrägeri?
Massiv snyftpropaganda lönar sig nästan alltid. De svenska skattebetalarna är ständiga förlorarna i detta pågående bedrägeri - som vanligt....