2014-04-17, 14:26
Medlem
Lecros avatar
Fast oftast blir ju kriminella invandrare utvisade, men av nån jävla anledning har dem lättare att ansöka om att få stanna
Citera
2014-04-17, 14:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comradee
Doung le är en kille vars mamma flyttade till sverige för att gifta sig med en man med svensk medborgarskap. Doung le säger att han har lärt sig svenska, anpassat sig efter den svenska kulturen
och pluggar teknik.

Varför utvisar man folk som sköter sig men inte kriminella?
känns lite som att man inte vill att utlänningar ska ta bra jobb.
Känns lite som att folk njuter utav att smutskasta invandrare hela tiden.
Mindrevärdeskomplex?

Här har ni artikeln:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/761717-duong-17-kan-utvisas-efter-sju-ar-i-sverige

Citat:
2007 kom han tillsammans med sin mamma till Sverige efter att hon gift sig med en man som hade svenskt medborgarskap. Äktenskapet höll i några månader och det tillfälliga uppehållstillståndet gick ut efter två år. Då sökte de nytt tillstånd men fick avslag, överklagade och fick ytterligare en gång avslag.

Äktenskapet höll ngr månader...? Man kan misstänka, att mannen med svenskt medborgarskap (kanske en annan vietnames?) fick betalt för att gifta sig med kvinnan.

Citat:
Om några månader kommer Duong vara tvungen att lämna Sverige tillsammans med sin mamma och hans två småsyskon som är nio månader och fem år gamla.

Vem är pappa till " hans två småsyskon som är nio månader och fem år gamla"? Rimligen inte den man, där "äktenskapet höll ngr månader".

Det här luktar...
Citera
2014-04-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comradee
Doung le är en kille vars mamma flyttade till sverige för att gifta sig med en man med svensk medborgarskap. Doung le säger att han har lärt sig svenska, anpassat sig efter den svenska kulturen
och pluggar teknik.

Varför utvisar man folk som sköter sig men inte kriminella?
känns lite som att man inte vill att utlänningar ska ta bra jobb.
Känns lite som att folk njuter utav att smutskasta invandrare hela tiden.
Mindrevärdeskomplex?

Här har ni artikeln:

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/761717-duong-17-kan-utvisas-efter-sju-ar-i-sverige

Ju mer du myglar ju bättre är det. I det här landet så lönar sig det ALDRIG att vara ärlig med myndigheter.
Och ang invandrarna så vill Sverige bara ta hit avskrädet, om man tar hit skötsamma invandrare så kommer ju inte samhället kollapsa.
Citera
2014-04-17, 15:17
Bannlyst
Äktenskapet höll i några månader och det tillfälliga uppehållstillståndet gick ut efter två år. Då sökte de nytt tillstånd men fick avslag, överklagade och fick ytterligare en gång avslag.

Så nu har de alltså varit här i över 5 år illegalt. Snyft.
Citera
2014-04-17, 15:19
Bannlyst
2007 kom han tillsammans med sin mamma till Sverige efter att hon gift sig med en man som hade svenskt medborgarskap. Äktenskapet höll i några månader och det tillfälliga uppehållstillståndet gick ut efter två år. Då sökte de nytt tillstånd men fick avslag, överklagade och fick ytterligare en gång avslag.

Citera
2014-04-17, 15:33
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Mohamad El-Jawad har startat en namninsamling för att få Migrationsverket att dra tillbaka beslutet att utvisa Fadi Jabbour, Katia Daoud och deras dotter Marisol.
Citat:
– Jag har inte sovit eller ätit. Det är för jävligt. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har försökt kontakta allt och alla. Man känner sig hjälplös mot en sådan jätte som Migrationsverket, säger han.
Tänk om gammelmedia kunde ta och engagera sig lika mycket i våra gamla och sjuka, eller ungdomarna som har problem i skolan. Det finns gott om människor här i Sverige som behöver mer hjälp än totala främlingar som kommer ett kvarts varv runt jordklotet härifrån.

Publicerad 17 apr 2014 12:08
Citera
2014-04-17, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Tänk om gammelmedia kunde ta och engagera sig lika mycket i våra gamla och sjuka, eller ungdomarna som har problem i skolan. Det finns gott om människor här i Sverige som behöver mer hjälp än totala främlingar som kommer ett kvarts varv runt jordklotet härifrån.

Publicerad 17 apr 2014 12:08

Sluta nu. Inte kan vi satsa resurser på våra egna medborgare. Det är ju rasistiskt.
Citera
2014-04-17, 16:33
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Sluta nu. Inte kan vi satsa resurser på våra egna medborgare. Det är ju rasistiskt.
Ja, förlåt mig. Tänkte inte på att vi har en stor skuld att betala - som vi aldrig kan bli fria ifrån. Som vit svensk man så är jag medskyldig till förintelsen av Judar och slavskeppen till Amerika - riktigt på vilket sätt vet jag inte, men det är mitt fel ändå. Hur ska jag någonsin kunna bli fri från denna skuld?

Vilken hemsk och usel människa jag är som är så privilegierad att jag har blivit född som vit medelklass (?). Det går inte en endaste dag utan att jag tänker på de hungriga barnen i Afrika. Varje gång jag äter så känner jag mig så missunnsam och skyldig - det är ju mitt fel att de svälter. Vi vita, rika länder är ju de kapitalistiska utsugare som är skyldiga till krigen och svälten i Afrika.

Ja, du hörde rätt. De primitiva länderna klarar ju inte av att ta hand om sig själva så vi är skyldiga att hjälpa dem genom att skicka ner av vårt oändliga överflöd.
Citera
2014-04-17, 17:13
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Sjukt tycker jag att det är med de långa väntetiderna för avvisning. När förståsigpåarna börjar rabbla upp de juridiska och "tycka synd om-" argumenten till varför det blivit som det blir så kan jag hålla med till viss del...men. Jag tycker att det vore mer humant att ta in färre, dvs säg nej redan innan de släpps in så att de inte hamnar i den sitsen att de delvis integreras i det svenska samhället, sedan utvisas dessa stackare.
Citera
2014-04-17, 17:39
Medlem
arboratoruss avatar
Libaneser måste bo i Libanon:

Sydnärkenytt: "Varför får vi inte stanna i Sverige?"

Utvisningshotet har hängt över dem flera år men de har ändå trott och hoppats att det ska lösa sig, att framtiden finns i Sverige. Men nu ser det mörkt ut. Beslutet om utvisning damp ner i brevlådan i dagarna.
Citera
2014-04-17, 17:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arboratorus
Libaneser måste bo i Libanon:

Sydnärkenytt: "Varför får vi inte stanna i Sverige?"

Utvisningshotet har hängt över dem flera år men de har ändå trott och hoppats att det ska lösa sig, att framtiden finns i Sverige. Men nu ser det mörkt ut. Beslutet om utvisning damp ner i brevlådan i dagarna.

Nu tycker väl iofs jag att dessa kunde få stanna, snarare än de tusentals våldsverkare vi årligen importerar, men jag kan inte förstå varför det ska ta 7 år att utvisa någon. Det ska ta max 3 veckor.
Citera
2014-04-17, 22:34
Medlem
Omöjligt återvända när familjemedlem begravts i Sverige
Citat:
Tvingas lämna sin döda son i Kramfors

Hur ska jag kunna åka tillbaka till Nigeria när min son ligger begravd här?

http://www.allehanda.se/angermanland/kramfors/tvingas-lamna-sin-doda-son-i-kramfors
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in