Citat:
Ursprungligen postat av Déagol
Jag ska infrskaffa en laptop och vet inte vilken jag ska vlja. Hur str sig MacBook mot Dell XPS kvalitetsmssigt? Man fr dubbelt s mycket minne (bde HD och RAM) och bttre skrm fr samma peng.
Har ju lst om alla failande MacBooks, men hur plitlig r en XPS?
Jag vill hemskt grna kra OS X men det verkar lite klurigt att f allt att funka p XPS:en (speciellt wifi). Det r dock vldigt ltt att byta hrddisken s jag skulle kunna ha en extra att experimentera med. Tyvrr r Vista det enda system som officiellt stds.
Finns nog lika mnga bra som dliga sidor med respektive, beroende p vem du frgar och vad du prioriterar. I slutet r det nd du som bestmmer.
Jag kpte en Macbook fr den har mkt bra kvalitet, design, batteritid och s r OSX mkt mkt bttre n vntat! Jag har nyligen ftt en Dell Latitude D630 med Vista och att jmfra Vista med OSX r verkligen inte rttvist, OSX r s mkt stabilare, snyggare, bttre etc. Fr att inte tala om alla Vista krascher som man helt "saknar" p OSX. En annan frdel med Macbook r att du kan ju kra windows om du nd vill via Parallels och Bootcamp.
Ang wifi vet jag inte riktigt vad du menar? Lttare instllningar n dem i OSX fr du nog leta efter. Ang. byta minnen eller HD p en Macbook s kolla p youtube, busenkelt!
S trs du prova Mac s gr det! Vill du kra p med windows s gr det...
Jo jag gillar OSX aningen bttre n vista, men de kanske ni redan fattat