Citat:
Ursprungligen postat av Déagol
Jag ska införskaffa en laptop och vet inte vilken jag ska välja. Hur står sig MacBook mot Dell XPS kvalitetsmässigt? Man får dubbelt så mycket minne (både HD och RAM) och bättre skärm för samma peng.
Har ju läst om alla failande MacBooks, men hur pålitlig är en XPS?
Jag vill hemskt görna köra OS X men det verkar lite klurigt att få allt att funka på XPS:en (speciellt wifi). Det är dock väldigt lätt att byta hårddisken så jag skulle kunna ha en extra att experimentera med. Tyvärr är Vista det enda system som officiellt stöds.
Finns nog lika många bra som dåliga sidor med respektive, beroende på vem du frågar och vad du prioriterar. I slutet är det ändå du som bestämmer.
Jag köpte en Macbook för den har mkt bra kvalitet, design, batteritid och så är OSX mkt mkt bättre än väntat! Jag har nyligen fått en Dell Latitude D630 med Vista och att jämföra Vista med OSX är verkligen inte rättvist, OSX är så mkt stabilare, snyggare, bättre etc. För att inte tala om alla Vista krascher som man helt "saknar" på OSX. En annan fördel med Macbook är att du kan ju köra windows om du ändå vill via Parallels och Bootcamp.
Ang wifi vet jag inte riktigt vad du menar? Lättare inställningar än dem i OSX får du nog leta efter. Ang. byta minnen eller HD på en Macbook så kolla på youtube, busenkelt!
Så törs du prova Mac så gör det! Vill du köra på med windows så gör det...
Jo jag gillar OSX aningen bättre än vista, men de kanske ni redan fattat