2008-07-02, 00:54
Medlem
dont_blame_mes avatar
tjo, nu är det såhär att jag är en kille som är 18 år som precis tagit studenten.

jag har rätt mkt grejer som dator och bil som är mina. min familj har lovat ge mej bilen på mitt namn bara jag kort sagt drar.

jag vill flytta till ngt eget ställe helt enkelt, en något rymlig 1a där jag får plats med mina saker o kan ha bilen. har dock inget fast jobb men lär få ut runt 20 000 efter skatt från mitt nuvarande sommarjobb.

efter det har jag bara ett på deltid som jag får rnt 3000 i månaden på.

kan någon hjälpa mig lite så jag ver hur jag ska gå tillväga, om jag inte har råd och så. jag tänker inte sälja bilen, dock kan jag tänka mig ställa av den tills jag har fast jobb och råd med den. men sälja den tänker jag inte.

någon som har lust att hjälpa mig lite så jag kan ta mig ur denna kniviga sits så jag kan dra iväg till en egen lya snabbt ?

tacksam för hjälp (bor i eskilstuna btw)
Citera
2008-07-02, 01:04
Medlem
Snyfts avatar
du får söka soc och sen söka lägenheten där dina föräldrar går i borgen.
Citera
2008-07-02, 01:11
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyft
du får söka soc och sen söka lägenheten där dina föräldrar går i borgen.
Jag antar att det är en rätt schysst bil (20k+) och i så fall kommer soc säga att han får sälja den innan det blir några pengar från deras håll, även sparade pengar av vilket slag som helst (inklusive pensionspengar) måste vara slut innan.

OnT:

Du skriver att du har ett deltidsjobb där du får c:a 3 lök, då har du ju nästan råd med en liten etta i nyfors eller likande.

Så försök skaffa ett till deltidsjobb (tidningsutdelare, telefonförsäljare etc) så att du kan få ihop en 3-4 tusen till.

Eller plugga på komvux med fullt lån, då får du 7-8 tusen typ, vilket går att leva på tills du får ett "riktigt" jobb.
Citera
2008-07-02, 02:47
Medlem
buffalos avatar
Att flytta ut innan man klarar det på ett bra sätt rent ekonomiskt är inget bra.
Försök bo hemma tills du har en heltidsinkomst.
Citera
2009-04-30, 13:49
Medlem
Så då ska man sitta hemma å ha ett helvete tills pengar kommer in, ja, logiskt men man klarar ju inte det mentalt....... vad göra?
Citera
2009-04-30, 16:28
Medlem
Kläppskogs avatar
Bra trådlyft.
Grattis.
Citera
2009-05-01, 01:36
Medlem
Stonedboys avatar
Annat boende??
Citera