• 1
  • 2
2008-07-07, 07:35
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbson
ne de e bara att ange X:/ när du laddar ner.se baras till så att den är inkopplad

jag gör så med allt jag laddar ner

Tack!

Hur är det med bränningen direkt från en extern hdd?

Krävs en superdator med buffert eller är det bara att köra igång?

använder nog Nero.

och ang. nedladdning direkt till extern hdd så är hastigheten på samtliga torrents 10 kb :s.
Varför är det så?
Senast redigerad av JoffaJaffer 2008-07-07 kl. 07:42.
Citera
2008-07-07, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
och ang. nedladdning direkt till extern hdd så är hastigheten på samtliga torrents 10 kb :s.
Varför är det så?

Står det "disk overloaded" eller något liknande i fältet längst ner?
Citera
2008-07-07, 11:49
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Tack!

Hur är det med bränningen direkt från en extern hdd?

Krävs en superdator med buffert eller är det bara att köra igång?

använder nog Nero.

Varför är det så?

dåliga seeders kanske? har du usb 2,0 (det borde du ha om hddn inte är alldeles för gammal.)

nej de borde inte vara några problem att bränna direkt från den externa. jag bränner allt mitt direkt från min externa.
Citera
2008-07-07, 22:17
Medlem
Salkinos avatar
Spara allt jag ladda ner direkt på den externa, funkar skitbra. har dock usb 2.0, men jag tror inte det ska vara några problem.
Citera
2008-07-07, 23:13
Medlem
ni-ar-fjortisars avatar
Det fungerar bra! Har laddat ner totalt 500-600GB till mina externa hårddiskar. Inga problem
Citera
2008-07-09, 00:43
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salkino
Spara allt jag ladda ner direkt på den externa, funkar skitbra. har dock usb 2.0, men jag tror inte det ska vara några problem.

Jag är lite orolig att just min dåliga dator + usb 1, inte klarar av att bränna på en rimlig tid.
Oroar jag mig i onödan?
Citera
2008-07-09, 01:02
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chayim
Står det "disk overloaded" eller något liknande i fältet längst ner?

Ja det gör det!
Men just nu håller jag på att flytta över en fil till externa samtidigt som jag laddar ner en till interna.
Vad är det som händer? Åtgärd?
Citera
2008-07-09, 04:02
Medlem
Står det "disk overloaded" under hela nerladdningen eller bara de första minuterna?

På min gamla dator sänktes alltid hastigheten till 10kB/s och "disk overloaded" kom upp under de första minuterna när jag laddade ner stora filer. Datorn klarade inte av att skriva större filer till HDDn så snabbt. Så jag fick helt enkelt vänta tills alla filer hade blivit "allocted", sen kunde jag ladda ner i full hastighet (800kB/s).
Citera
2008-07-09, 07:04
Medlem
Citat:
Ja det gör det!
Men just nu håller jag på att flytta över en fil till externa samtidigt som jag laddar ner en till interna.
Vad är det som händer? Åtgärd?

Snappat från http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=5116
Citat:
Have you tried changing the diskio.write_queue_size value? Sometimes the autopilot (-1) doesn't work very well for some people. Additionally, you could also use the diskio.read_cache_size feature in the latest Beta to further ease the load on your drive.

Detta gäller dock µtorrent.

Edit:

Hittade även detta:

Citat:
Its in indication that the files you are downloading/ the speed your are downloading them at is over writing your hard drive that you are saving them on. This commonly happens with large files or a massive network speed that is able to download as fast as hard disks can read. The speeds will drop when "disk overloaded 100 percent," but when the hdd catches up your speeds should go back to normal.

Set diskio.write_queue_size to 2x -4x (in Utorrent preferences-advanced) your maximum download speed and you're done.
Senast redigerad av fr3zk 2008-07-09 kl. 07:07.
Citera
2008-07-09, 13:47
Medlem
Jaomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
Kan också tillägga att hårddisken blir långsammare ju mer du fyller den.

Va?
Förklara gärna hur du tänkte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här