2008-07-01, 22:53
Medlem
Svampfests avatar
Så jag har ett irriterande problem med min nya burk, första gången jag märkte av det var när jag skulle uppdatera drivrutinerna till grafikkortet. Installerade de nya och datorn startade om, allt såg ut som det skulle ända tills jag kommer till inloggningsskärmen för Vista. Då slocknar skärmen!

Är precis som att burken slutar skicka ut signaler till just skärmen för ljud hörs ifall jag loggar in i blindo. Har tills nu struntat i att uppdatera drivisarna då jag ej funnit någon lösning på detta problem.

Nu igår ville Vista prompt installera uppdateringarna för Service Pack 3 och efter installation fick jag samma problem. Tvingades köra en System Restore från felsäkert läge för att få igång den igen.

Någon som har nån aning om varför detta sker?

Burken består av följande komponenter.

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

Corsair Powersupply 550W Black,ATX/EPS, 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL

Gigabyte GA-EP35-DS4, P35, S-775, ATX, Silent Pipe, DES, 2xPCI-Ex16

Gigabyte GeForce 9800GTX 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP
-
Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED m/fläkt

Microsoft Windows Vista Home Premium Eng OEM DVD 32bit
Citera
2008-07-01, 23:45
Medlem
FallenKnights avatar
Om du har flera skärmar kopplade, eller uttag på grafikkortet kan du försöka koppla bort ena / byta port. Händer rätt ofta att Dualview/Cloneview inställningar försvinner vid uppdateringar.
Citera
2008-07-02, 00:04
Medlem
Svampfests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallenKnight
Om du har flera skärmar kopplade, eller uttag på grafikkortet kan du försöka koppla bort ena / byta port. Händer rätt ofta att Dualview/Cloneview inställningar försvinner vid uppdateringar.

Har tv:n inkopplad på S-video uttaget men har alltid clone mode avstängt då jag inte använder det till att titta på film med. Kan det vara värt att prova ändå?
Citera
2008-07-02, 00:09
Medlem
Kruzs avatar
Jag hade också problem med att skärmen stängdes av. Det var för att jag hade s-videosladden inkopplad så den gick automatiskt över till tv av någon anledning,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in