Citat:
Ursprungligen postat av LoA
Citat:
Ursprungligen postat av keepzir
Ja, du har rätt. Men tror du att meningen med Flashback's vilja till yttrandefrihet är att man ska få springa runt och kalla varandra kränkade ord och komma med personliga påhopp i diskussioner som inte gör annat än irriterar andra debattörer och läsare samt sabbar tråden?
Om du tror det kanske det är hög tid att tänka om.
Nej, jag tror inte det är meningen med Flashback men jag ser det utan tvekan som en del av en diskussion att kunna ha olika åsikter, att då använda lite grövre ord än på pingstvännernas chattsida ser jag inte som ett problem.
Syftet med att varna för grovt språk är inte att sätta pinnar i hjulen för er vanliga användare, snarare den raka motsatsen!
Om du var med förr på FB konferenserna så skulle du vara glad vad den har övergått till idag.
Vi moderatorer syftar inte till att vara diaboliska översittare som varnar för varnandets skull utan snarare att hålla en jämn nivå på forumet och behålla nya användare och gamla.
Tänk dig att person X som är precis färsk på forumet kommer in och ställer en relativt enkel fråga.
Skulle du som ny på forumet helst vilja se ett svar som lyder:
1.
Citat:
Din jävla idiot, kan du ingenting eller jävla n00b fitta!!!!!!! :twisted: :twisted:
2.
Citat:
Gå in på w*w.astalavista.box.sk och sök efter ******* så kommer du finna vad du söker!
Jag personligen föredrar en ton som i exempel 2.
Jag kanske har hårddragit dessa exempel lite, men de förklarar likväl vad jag vill ha menat.
Kan man inte acceptera reglerna som är uppsatta på detta forum för att hålla diskussionerna på en bra nivå så har man fan ingenting här att göra.
Dessutom finns varningssystemet i det syftet att man ska få göra misstag.
Personligen har jag där jag moddar, första gången en varning endast via PM, andra gången varning via PM och i VARNINGS tråden och sista gången ryker man utan pardon!
Kan man inte behärska sig, så han man ingen annan att skylla än sig själv!
//MVH oGGo