• 1
  • 2
2003-07-25, 15:34
Medlem
finkels avatar
Tjena Admin. Kan inte du klistra en tråd med alla som blir varnade här på FB. Det kan väl vara vettigt för alla oss users att få se vad som funkar att säga o vad som går fetbort. Hopplöst att hitta varningarna ute i forat. Jag såg tex din tråd om PADDYMAN. Hade ingen aning om att han var varnad. Sen var det nån som starta en tråd under "Cannabis" o kallade Beatbox för en massa otäckt. Den tråden är borta, men den personen måste väl ha fått en varning för det. Vidare så har väl både Lady Celine o Kyle_Troy varnat samma juvel(ddOO) som verkligen hade mkt "givande" att tillföra i debatterna. dd00 borde väl därmed vara bannad, eller? Jag tycker som sagt det skulle vara bra att varningarna postades offentligt här nånstans. Men det är ju bara min syn på saken mvh finkel
Citera
2003-07-25, 16:25
Medlem
avdagatas avatar
Re: VARNINGAR !!!!

Citat:
Ursprungligen postat av finkel
Tjena Admin. Kan inte du klistra en tråd med alla som blir varnade här på FB. Det kan väl vara vettigt för alla oss users att få se vad som funkar att säga o vad som går fetbort. Hopplöst att hitta varningarna ute i forat. Jag såg tex din tråd om PADDYMAN. Hade ingen aning om att han var varnad. Sen var det nån som starta en tråd under "Cannabis" o kallade Beatbox för en massa otäckt. Den tråden är borta, men den personen måste väl ha fått en varning för det. Vidare så har väl både Lady Celine o Kyle_Troy varnat samma juvel(ddOO) som verkligen hade mkt "givande" att tillföra i debatterna. dd00 borde väl därmed vara bannad, eller? Jag tycker som sagt det skulle vara bra att varningarna postades offentligt här nånstans. Men det är ju bara min syn på saken mvh finkel

Jag gav perryserry en varning för det med Beatbox, jag vet däremot inte vad som hände med tråden.
Citera
2003-07-25, 20:05
Medlem
finkels avatar
keepzir skrev:
Citat:
Jag gav perryserry en varning för det med Beatbox, jag vet däremot inte vad som hände med tråden.
Ja det var väl inte mer än rätt. Men ska inte varningar publiceras nånstans då?? Skulle man inte kunna göra en klistrad tråd här tex. Då skulle ju alla kunna se vad som inte varit tillåtet samt att debatterna som uppstår kan tas på ett ställe i stället för att ha trådar överallt i forumet. Vad tycker ni andra? Kanske bara är jag som har dessa funderingar? finkel
Citera
2003-07-25, 22:54
Medlem
finkels avatar
Rubriken lockar tydligen iaf. 90 visningar o bara en som tyckt nåt ( Tack för din synpunkt Ähvafan). För att vara ett debattforum så verkar inte ni andra tycka mycket alls då. Jodå jag vet att det finns gäster oxå, men att bara en av oss reggade skulle tycka nåt trodde jag inte. mvh finkel
Citera
2003-07-26, 21:51
Medlem
finkels avatar
Hej igen alla FB-are! Kan inte hålla mig utan måste tjata lite igen. Har precis skrivit en del på Michey´s tråd " lågt i tak" Det är nu ca 160 visningar på denna tråd men bara en som svarat.O eftersom debatt har uppstått på Michey´s tråd så tycker jag det känns aktuellt med den här igen. Eftersom jag PM-at admin o bett han läsa denna tråd, fundera o komma med en kommentar skulle det vara bra om ni kunde säga vad ni tycker. Hur vill ni hade det med varningar, regler o debatter om dessa? Är det bara jag o Ähvafan som tycker detta verkar bra? Tycker ni inte det vore bra med en tråd där allting blir förklarat, redovisat o debatterat? Behövs det inte ordnas något mer, är det bra som det är? Ni moddar, vad tycker ni? Kom igen nu nåt måste ni ju tycka!! Ordet varning verkar ju intressera iaf Trevlig lördagkväll på er iaf, nu ska jag på puben. Mvh finkel.
Citera
2003-07-26, 22:14
Medlem
Micheys avatar
.

Finkel, nu är din tråd läst. Låter bra tycker jag, då det blivit lite av en djungel nu.
Roade mig nyss med att läsa en tråd på "Invandring" om "Finsk invandring", det var en del så kallade personangrepp i den....folks mentala tillstånd diskuterades osv. Varningar kan ju inte komma bara för att nån har en dålig dag, eller?

Börjar likna den eminenta Monty Python-filmen The Rutles där alla stämmer alla och till slut sig själva när de tappat räkningen.
Citera
2003-07-26, 22:28
Medlem
Öppenhet är alltid bra.
Redovisa alla varningar, det kan ju inte vara till någon skada.
Precis som Finkel säger kommer det nog att underlätta för många då man vet vad man kan säga och vad man inte kan säga.

Är själv ny här, och för mig verkar det som om man blir varnad rätt så lätt (kanske t o m för lätt ibland). Det kan gå hett till i en diskussion och man slänger ur sig något man inte egentligen menar. Även om det är ett personangrepp behöver det inte automatiskt innebära en varning. Speciellt, om man efteråt kanske ber om ursäkt (offentligt) i samma forum (på samma tråd). Hoppas moddarna tar detta i beaktande.

Finkel, håller med dig att det är få som säger vad de tycker, men på forum som det här är det många inte vågar/vill säga vad de tycker, och då är det bara att respektera det.

cheers,
Citera
2003-07-26, 23:44
Medlem
oGGos avatar
Det skulle väl vara ganska bra om alla moderatorer för respektive forum klistrade en tråd med varningar som ser ut sågot i stil med:

VARNINGAR!

oGGo

Citat:
Din mamma är fet!!! (jag har aldrig sagt detta dock)
länk till tråd
Citera
2003-07-27, 00:53
Medlem
Micheys avatar
.

Scepter:
Citat:
Lägg av med personangreppen, annars blir det varning.
Varför får vissa medlemmar tillsägelse och andra varningar direkt? Det är ju sådant man funderar över när man numera tassar runt här inne.

Citatet är hämtat från; http://www2.flashback.info/scan/viewtopic.php?t=29211
Citera
2003-07-27, 16:10
Medlem
finkels avatar
Citat:
*håller med inlägg* happy now finkel?
Absolut!!! Men fler måste tycka nåt!!! 260 visningar o bara en handfull svar ( stort TACK till er som svarat. HYGGLO!) Admin ska förhoppningsvis läsa tråden, så kom igen med vad ni tycker o hur ni vill ha det! Tycker att det är lite dåligt av admin att inte komma med nån form av kommentar. Trodde att denna sida var till för bla förslag till förbättringar men NOLL respons. Hoppas nån kan ta sig tid till att läsa o fundera samt kommentera dessa inlägg. Fram till dess svar har kommit så tänker jag fortsätta "tjata". Tack för mig denna gång, opp o hoppa finkel
Citera
2003-07-27, 16:57
Medlem
Citat:
Tycker att det är lite dåligt av admin att inte komma med nån form av kommentar. Trodde att denna sida var till för bla förslag till förbättringar men NOLL respons.
Ge karln en chans. Han kanske är borta över helgen.

Angående sakfrågan så tycker jag att det är en god idé. Bäst vore det förstås om varningen också kan åtföljas av en liten ikon eller så under användarnamnet i trådarna. Se det som en modern variant av pestmärkning... :twisted:

Kan man bli av med varningen tack vare gott uppträdande eller något? Hur länge är den kvar?
Citera
2003-07-27, 19:29
Medlem
Megons avatar
Vem bryr sig om vilka som är varnade, fullständigt meningslöst att publicera en sådan lista. Ni som är intresserade av sådant tantskvaller kan väl starta en irc-kanal och känna er elita.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in