Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-01, 17:52
Medlem
kissen_mjaus avatar
Sån inställning har jag på min vanliga förstärkare men jag hittar inget likvärdigt i xp.
Kör jag ”5.1” ljudfiler så har jag ljud i alla talare som det ska vara men om jag kör vanliga mp3.or så har jag bara vanlig stereo.
Jag vet att jag knappast kan begära surround ljud från vanliga ljudfiler men kan man göra nått med xp så den ger jämn ljud över alla talare?
Citera
2008-07-01, 22:53
Medlem
du får ställa in den på 5 eller 6 kanals stereo. Då får du ljud ur alla högtalare.
Citera
2008-07-01, 22:56
Medlem
Jag, en stekares avatar
Om du har en fristående förstärkare bör det finnas nån inställning som gör om 2-kanalsljud till konstgjord surround. kan du inte ställa in något där borde en lite mer avancerad mediaspelare kunna kirra biffen.
Citera
2008-07-01, 23:17
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricky
du får ställa in den på 5 eller 6 kanals stereo. Då får du ljud ur alla högtalare.
Xp är inställd på "5.1" surround och winamp som jag använder för att köra musik är inställd på att ta emot surround.
Finns inga andra alternativ att välja på men jag har bara två talare plus suben som ger ljud vid vanliga mp3.or
Citera
2008-07-01, 23:21
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag, en stekare
Om du har en fristående förstärkare bör det finnas nån inställning som gör om 2-kanalsljud till konstgjord surround. kan du inte ställa in något där borde en lite mer avancerad mediaspelare kunna kirra biffen.
Jag har två separata ljudsystem här.
Ett ”bio” som inkluderar dumburken, stärkaren, skivspelaren och datorn, det är datorn som inte ger mig det jag vill ha med helt separata talare.
Vad menar du med mer ”avancerat” mediaspelare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in