Först tar man brödet, särar på skivorna och lägger ett lager med smörstekt lök i skåran, sen på med korven och två rader sötstark senap, ketchup och två matsked bostongurka som grädde på moset.
Där har vi en i mina ögon perfekt grillkorv.
Val av korv: Gärna en lite längre grillkorv som lägger sig bra i förhållande till brödet. Sibyllas sägs innehålla mest kött.
Val av bröd: I detta fall modell större som numera finns på marknaden. Ljust- eller grovtbröd kvittar, men varför inte lyxa till det hela med ljust sesambröd.
Val av ketchup: Jag föredrar Heinz eller Rang ketchup.
Val av senap: Sötstark från SLOTT's eller FRENCH's ljusgula alternativ (amerikansk)
Jag har även testat med amerikansk hamburgardressing som alternativ till den smörstekta löken, men då behöver man faktiskt inte två rader ketchup ovanpå, det räcker med en. Fast fortfarande två rader senap och två matsked bostongurka.
En variant är att, efter man klickat på bostongurkan, lägger på en skiva cheddarost och gratinerar den till osten smält i mikrovågs- eller vanlig ugn.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!